با توجه به همجواری کشورهای حوزه خلیج فارس و ظرفیت هنرهای قرآنی کشورمان که حائز رتبه برتر هستیم، سازمان مناطق آزاد و معاونت فرهنگی منطقه آزاد قشم در نظر دارد اکسپوی هنرهای قرآنی را از سال آینده راه اندازی کند.
کد خبر: ۶۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵ 14 July 2015
به گزارش تابناک، مسعود کرباسچی روز دوشنبه در نشست خبری ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم گفت: با توجه به همجواری کشورهای حوزه خلیج فارس و ظرفیت هنرهای قرآنی کشورمان که حائز رتبه برتر هستیم، سازمان مناطق آزاد و معاونت فرهنگی منطقه آزاد قشم در نظر دارد اکسپوی هنرهای قرآنی را از سال آینده راه اندازی کند.
 
وی برگزاری نمایشگاه و جشنواره قرآنی در قشم را به عنوان معرفی هنرهای قرآنی ایران به کشورهای اسلامی دانست و گفت: تلاش داریم تا از بهمن ماه سال آینده اکسپوی هنرهای قرآنی را با هدف سکوی تسخیر بازارهای کشورهای اسلامی ایجاد کنیم.
 
«اکسپو » رویدادی هنری است که در بخش های مختلف عموما به صورت نمایشگاه برگزار می شود.
 
 آغاز نمایشگاه قشم از 24 تیرماه
 
کرباسجی درباره برگزاری ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم گفت: این نمایشگاه از 24 تیر مصادف با 28 ماه مبارک رمضان تا 2 مردادماه به مدت 10 روز در قشم برگزار می شود و برنامه های متنوعی همچون محافل و مراسم قرآنی، انجام مشاوره های قرآنی برپایی گالری عکس و آثار خوشنویسی خواهیم داشت.
 
وی اضافه کرد: افتتاح این مراسم با حضور حجت الاسلام حشتمی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.
 
کرباسچی، توجه به کودکان در این نمایشگاه را از مهم ترین اهداف خواند و گفت: در این نمایشگاه شاهد حضور 90 ناشر در حوزه کودک با 2500 عنوان کتاب خواهیم بود و 55 ناشر با برپایی 20 غرفه کتاب های دینی و قرآنی را ارایه خواهند کرد و 17 موسسه قرآنی نیز محصولات خود را به نمایشگاه خواهند گذاشت.
 
 
اختصاص 50 میلیون تومان بن خرید نمایشگاه
 
معاون منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به ضرورت رویکرد مردمی در نمایشگاه قرآن و از آنجا که 65 روستا و دو شهر جزو مناطق آزاد قشم هستند و جریزه هنگام و هرمز نیز به آن اضافه شده، وظایف حاکمیتی در بخش فرهنگی و گردشگری ایجاب می کند که فعالیت های فرهنگی با رویکرد محلی باشد.
 
وی از اختصاص50 میلیون تومان بن خرید نمایشگاه به اهالی بخش فرهنگ و قرآن در قشم خبر داد و گفت: این نمایشگاه بعد از نمایشگاه قرآن در تهران یکی از بزرگ ترین رویدادهای قرآنی کشور محسوب می شود و علاوه بر حضور ناشران از سراسر کشور، برخی از مهمانان خارجی از کشورهای مصر، سوریه، لبنان و ترکیه نیز هر سال حضور دارند.
 
وی اضافه کرد: توجه به مسافران و مهمانان به ویژه خارجی ها که از حوزه خلیج فارس به این منطقه سفر می کنند وظیفه ما را برای کارهای فرهنگی سنگین تر می کند و همانگونه که در مراکز استان ها هر ساله نمایشگاه های قرآنی برگزار می شود تاکنون 5 نمایشگاه قرآنی در قشم برپا شده است.
 
کرباسچی همچنین گفت: 114 اثر نفیس خوشنویسی با خط ثلت و نثر و آثار نقاشی خط از هنرهای آن و 114 تابلوی تصویرگری با موضوع قرآن به روایت تصویر در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.
 
وی با اشاره به برپایی بخش حجاب و عفاف گفت: در نمایشگاه امسال عکس قرآن در معماری ایران به نمایش گذاشته می شود.
 
 
تورهای قرآنی در نمایشگاه قشم
 
کرباسچی گفت: حدود 120 هزار نفر در شهرها و روستاهای قشم زندگی می کنند و اکثر مردم این جریزه از اهل سنت و شافعی هستند و بنا داریم هر شب در یکی از روستاها فعالیت قرآنی را ارایه دهیم.
 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رویکرد نمایشگاه امسال توجه به کودکان و نوجوانان است بنا داریم ضمن حمایت از فعالیت های قرآنی این قشر، با این کودکان ارتباطی مستمر داشته باشیم و برنامه ماهانه و هفتگی در حوزهای مختلف قرآنی برپا کنیم.
 
کرباسچی همچنین با اشاره به گرمای قشم، از برپایی این جشنواره در سال های آینده در شش ماه دوم به ویژه بهمن ماه خبر داد و گفت: در این فصل حضور حداکثری مسافران را شاهد هستیم و بنا داریم دبیرخانه اقتصاد محصولات قرآنی را در نمایشگاه امسال ایجاد کنیم.
 
وی از فعالیت 17 موسسه قرآنی و مردمی در قشم سخن گفت و افزود: 600 نفر به صورت حرفه ای در حوزه حفظ و قرائت قرآن آموزش می بینند و 111 نفر حافظ کل قرآن در جریزه قشم فعالیت های قرآنی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار