شهرکرد_رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مسائل مهم این روزها در مراسم‌های مذهبی، کمبود شعر فاخر و با مضمون درست برای عزاداری سید و سالار شهیدان است.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 11 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، احسان قائدی در حاشیه اختتامیه سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» اظهار کرد: این رویداد با هدف تقویت و ترویج یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رشته‌های هنری در چهارمحال و بختیاری که همان شعر و به خصوص شعر آئینی است برگزار می‌شود.

وی افزود: حوزه هنری تلاش دارد با برنامه‌ریزی‌های منسجم این رویداد را به منظور ارتقا و رشد شاعران آئینی، افزایش سطح کیفی آثار آئینی و اینکه بتوان شعر آئینی را به عنوان یکی از بستر‌ها و برند‌های قابل ذکر چهارمحال و بختیاری در کشور معرفی شود، هر ساله برگزار کند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مسائل مهم این روز‌ها در مراسم‌های مذهبی کمبود شعر فاخر و با مضمون درست برای عزاداری سید و سالار شهیدان است و به همین منظور با هدف تقویت این مورد در سوگواره «بر شانه‌های نی» بخش نوحه نیز طراحی و اجرا شد.

قائدی عنوان کرد: اشعار منتخب رویداد «بر شانه‌های نی» در قالب یک مجموعه کتاب در دو بخش شعر کلاسیک و نوحه چاپ خواهد شد.

وی فرخشهر را به عنوان یک شهر و دیار شاعر پرور عنوان و خاطرنشان کرد: با وجود شهرستان شدن این شهر باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بیشتر از گذشته در جهت رشد آن به عنوان یک شهر شاعر خیز تلاش کنند چرا که اکنون شاعران این شهر در کشور شناخته شده هستند و باید با وجود این هنرمندان فاخر و استعداد‌های بسیار در این دیار هر چه بیشتر در پرورش استعداد‌های جوان کوشا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار