رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌ها در پروژه‌های عمرانی دانشگاه تکمیل بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد است، افزود: این پروژه دارای سه فاز بوده که امید است فاز اول آن حداکثر تا نیمه اول سال جاری راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹ 21 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمدحسین اعرابی دوم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته سلامت با اشاره به اینکه متولی سلامت در جامعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار کرد: اگر آحاد جامعه نخواهند در این راستا تلاشی داشته باشند اتفاقی در جامعه حاصل نخواهد شد، در حقیقت باید در راستای خود مراقبتی و سلامتی تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امر سلامتی امری اجتناب ناپذیر است، افزود: باید به طور دائم مراقبت‌ها انجام شود، گرچه باید از سوی اصحاب رسانه اطلاع رسانی صورت گیرد تا سطح سواد جامعه افزایش یابد، در حقیقت از نظر سطح سواد در جامعه وضعیت نسبتاً خوبی حاکم است و این موضوع را باید مطرح کرد که به دانسته‌ها خیلی خوب عمل نمی‌شود.

اعرابی با اشاره به شعار هفته سلامت مبنی بر سلامت خانواده مردمی‌سازی سلامت، تصریح کرد: مشارکت مردم امری شناخته شده است هر کجا کار‌ها به مردم واگذار شد به نحو احسن اقدامات صورت گرفت، گرچه باید مسئولان کمک کنند تا مشارکت مردم در حوزه سلامت بیش از پیش انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در بحث سلامت، درمان و نظام بهداشتی درمانی تاکید کرد و گفت: خیرین ظرفیت بی پایانی هستند که در حوزه‌های مختلف مخصوصاً حوزه سلامت اقدامات زیادی انجام شده است، اما بناست تا تابستان و یا پاییز امسال جشن خیرینی که لیست نیازمندی‌ها در بخش تجهیزات و کار‌های عمرانی احصا شده در قالب کتابچه در اختیار آن‌ها قرار گیرد، البته کمک‌ها کاملا هدفمند است و باید در راستای مرتفع کردن مشکلات مردم باشد.

اعرابی در ادامه با اشاره به بدهی دانشگاه از بیمه‌ها، تصریح کرد: میزان بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان بوده که امید است با دریافت بدهی‌ها پرداختی به پرسنل به خوبی انجام شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌ها در پروژه‌های عمرانی دانشگاه تکمیل بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد است، افزود: این پروژه دارای سه فاز بوده که امید است فاز اول آن حداکثر تا نیمه اول سال جاری راه‌اندازی شود، در این فاز بخش اورژانس و رادیوتراپی فعال خواهد شد و فاز‌های بعدی تا پایان امسال و نیمه اول سال آینده به شرط تزریق به موقع منابع اعتباری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

به گفته اعرابی، یکی از مشکلات موجود، اورژانس بیمارستان هاجر است که با راه‌اندازی فاز اول بخش الحاقی این بیمارستان جابجایی اورژانس انجام خواهد شد تا خدمت‌رسانی به مردم به خوبی صورت گیرد.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مطرح کرد: با توجه به اینکه سالانه ۲۰ درصد به تعداد دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و برخی رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزوده می‌شود که با این حال امید است حداکثر تا پایان امسال دو دانشکده مورد بهره‌برداری قرار گیرد و فضای آموزشی دانشگاه که در شرایط فعلی حداقل مطلوب نیست بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بین‌المللی سازی دانشگاه در حوزه درمان و آموزش، استفاده از ظرفیت توریسم درمانی، توسعه رشته‌های دانشگاهی مبتنی بر نیاز جامعه را از جمله مسائل مورد تاکید برشمرد.

اعرابی در پایان با بیان اینکه نگاه دولت تجهیز بیمارستان‌ها به تکنولوژی‌های بالاست، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات وارد استان شده که اکثرا نصب، راه‌اندازی و خدمات‌دهی به مردم انجام می‌شود، برخلاف مشکل نقدینگی و کمبود اعتبارات اولویت نخست راه‌اندازی این دستگاه‌هاست، البته حداکثر تا نیمه نخست امسال دستگاه سیتی آنژیوگرافی بهره‌برداری و دستگاه پزشکی هسته‌ای تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار