با حضور رئیس و 7 عضو و همراهی شهردار قائم شهر
در این نشست رییس شورای اسلامی شهر قائم شهر در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر بحث های مطرح شده در خصوص اکثریت و اقلیت شورا گفت : وقتی ۷،۹ یا ۱۱ نفر به یک شورا راه می یابند به این دلیل است که همه سلیقه ها موجود و تضارب آرا باشد و این ....
کد خبر: ۶۴۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 06 August 2018

در نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی قائم شهر چه گذشت ؟ + مشروحدر این نشست رییس شورای اسلامی شهر قائم شهر در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر بحث های مطرح شده در خصوص اکثریت و اقلیت شورا گفت : وقتی ۷،۹ یا ۱۱ نفر به یک شورا راه می یابند به این دلیل است که همه سلیقه ها موجود و تضارب آرا باشد و این مبتلا به تمامی شوراهاست ولی این موضوع در کارهای عمرانی و شهری وجود ندارد.

افشین حسین زاده با تاکید بر اینکه هر آنچه که می شود در خصوص آینده شورا گفت در بودجه آمده است و باید انتظارات را در این خصوص مشاهده کرد تصریح نمود:کمیسیون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر برای اولین بار در این شورا به بحث رپرتاژها و لیست روزنامه ها و مسائل آن ها ورود کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۲ جلسه علنی و غیر علنی در شورا و نبود هیچ محرمانه ای با مردم اظهار کرد:بیشترین لوایحی که باید در خصوص آن تصمیم گیری شود در روز یکشنبه بررسی می شود و جلسات روز سه شنبه مواردی که باید در روز یکشنبه تصمیم گیری شود بررسی می شود.

این عضو شورا با اشاره به اظهار نظر یک خبرنگار مبنی بر آگاهی از همه مسائل شورای شهر و شهرداری از نبود هیچ پشت پرده ای در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد:۲ نگاه در بین همکاران من وجود دارد اول اینکه پیگیر تحقق قول هایشان به مردم می باشند و دوم اینکه از لحاظ مالی در شرایط مناسبی هستند که نیاز به پیمانکار ندارند.

حسین زاده در بخش های دیگر از صحبت هایش از پخش بیش از ۲۰ هزار تن آسفالت از تاریخ اول دی ماه تا پایان تیر خبرداد و افزود:از تاریخ ۲۶ آذر تا پایان تیر ۱۸ هزار و ۳۵۲ متر مربع پیاده رو سازی و ۱۵۹۶ متر کانال انجام شده است.

رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر فعالیت های انجام شده در این شورا را زیربنایی عنوان کرد و با اشاره به اینکه این فعالیت ها محدود در رنگ آمیزی خیابان و دیوار و تبلیغات آن چنانی نبوده گفت:برای مناطق کمتر توسعه یافته قائمشهر مثل پشت راه آهن برنامه هایی تدوین کردیم و در بودجه این مسائل را لحاظ نمودیم.

وی افزود:باید دسترسی به مناطق کمتر برخوردار افزایش یابد تا خدمات به آنجا رفته و به تبع آن مردم برای ساخت و ساز و اسکان به این مناطق بروند .

میرزایی : بیش از ۸۰ درصد مراجعات شورا مرتبط با اشتغال است

میرزایی : بیش از ۸۰ درصد مراجعات شورا مرتبط با اشتغال است

غلامرضا میرزایی دیگر عضو شورا با تاکید بر اینکه باید ببینیم در اولین روزی که شورا را تحویل گرفتیم در چه وضعیتی بودیم تصریح کرد:شهرداری قائم شهر ۱۰۰ و اندی میلیارد بدهی دارد که با توجه به محقق شدن حدود ۹۰ میلیارد تومان بودجه سال گذشته و خرید کارخانه نساجی توسط شهرداری ، در روزهای اول ما درگیر بحران های کارگری نساجی بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قائم شهر باید بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ نیرو داشته باشد از وجود حدود ۱۳۰۰ نیرو در شهرداری خبر داد و گفت:بیش از ۸۰ درصد مراجعات ما در شورا مرتبط با اشتغال است و حتما ما هم برای این موضوع برنامه هایی داریم و این طور نیست که در طول ۴ سال هیچ شغلی ایجاد نشود.

میرزایی با اشاره به ۵ تا ۶ ماه پیگیری انجام شده توسط خود برای ساماندهی رودخانه سیاهرود ابراز داشت:باید شرایط طوری شود که همانند شهرهای ساحلی در دو طرف رودخانه امکانات بیاید تا مردم از آن استفاده کنند.

وی با انتقاد از برخی جلسات که همه چیز را گل و بلبل جلوه می دادند بیان داشت:می توان رودخانه تلار که در مجاور کنارگذر جاده اصلی قرار دارد و ۲۰ میلیون مسافر از آن عبور می کنند را به عنوان یک مرکز گردشگری ملی معرفی کنیم.

متانی : تلاش شورا و شهرداری بدون همراهی خبرنگاران نتیجه بخش نیست
در ادامه این نشست محمد نصیر متانی رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر قائم شهر با اشاره به زمان بر بودن کار فرهنگی بیان داشت:همه کمک کنیم تا شهرداری نتیجه بهتری از اثرات فرهنگی بگیرد.

وی با اعلام اینکه وقت این جلسه برای تشریح فعالیت ها و خدمات کمیسیون فرهنگی اندک است گفت:با توجه به اینکه نساجی در لیگ برتر کشور است باید تلاش کنیم از زمین فوتبال به عنوان یک نهاد فرهنگی بهره ببریم.

متانی افزود:هرچه در مجموعه شهرداری و شورای شهر تلاش کنیم بدون همراهی شما به نتیجه نخواهیم رسید.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار