رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان ورامین اعلام کرد: همزمان با آغاز فصل بهار و با هدف تعلیف دام‌ها، کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی آغاز و ۲۰ هزار واحد دامی در این مناطق مستقر شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ 14 April 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا، علی‌اصغر سپه‌وند روز یکشنبه در این باره گفت: کوچ بهاره عشایر شهرستان ورامین همه ساله با شروع فصل بهار آغاز می‌شود تا این افراد به مدت ۵۰ روز نسبت به تعلیف دام‌های خود در مراتع جنوبی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: ظرفیت مراتع جنوبی شهرستان ورامین ۳۳ هزار رأس دام است که با توجه به کاهش بارش نزولات جوی در پائیز و زمستان سال گذشته، امسال تنها ۲۰ هزار رأس دام در این مناطق مستقر شده و تا پایان اردیبهشت ماه در این مناطق مستقر می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به بارش اندک نزولات جوی، وضعیت پوشش مراتع شهرستان ورامین نسبت به سال قبل ضعیف‌تر است.

سپه وند اضافه کرد: با توجه به لزوم مدیریت چرای دام در مراتع جنوبی شهرستان ورامین، نیروهای اداره منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست بر وضعیت فعالیت عشایر نظارت داشته و فعالیت آنان را رصد می‌کنند.

وی گفت: بر اساس نیاز دام عشایر، کار آبرسانی به دام‌ها و مدیریت چرا از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین انجام می‌شود تا عشایر با مشکل مواجه نشوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین اظهار داشت: مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۰ هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده ولی مدیریت این مراتع با شهرستان ورامین است که با حضور عوامل منابع طبیعی، چرا دام مدیریت می‌شود.

یکصد خانوار عشایر با ۴۰ هزار رأس دام سبک در شهرستان ورامین زندگی می کنند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار