در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در حال حاضر این شرکت تولید کننده تجهیزات صنعتی و پزشکی در بخش ایکس است که این محصولات در بخش تصویربرداری پزشکی و نیز در دستگاه‌های بازرسی گمرک و فرودگاه‌ها و در بخش صنعتی مثل رادیوگرافی کاربرد دارد. تمام این محصول با دانش و توانمندی صددرصد تولید داخلی است.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹ 28 April 2024

میترا خطیب مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرتونگار پایا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در سال ۹۸ با هدف تولید تجهیزات صنعتی و پزشکی در حوزه ایکس تاسیس شد تا اینکه در سال ۹۹ توانست تاییدیه دانش بنیان را در حوزه محصولات دریافت کند. در حال حاضر این شرکت تولید کننده تجهیزات صنعتی و پزشکی در بخش ایکس است که این محصولات در بخش تصویربرداری پزشکی و نیز در دستگاه‌های بازرسی گمرک و فرودگاه‌ها و در بخش صنعتی مثل رادیوگرافی کاربرد دارد. تمام این محصول با دانش و توانمندی صددرصد تولید داخلی است. 
وی تصریح کرد: در همین راستا حدود ۱۰ سال تحقیق و توسعه انجام داده است. با ساخت دستگاه اشعه ایکس برای ۱۶ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است. نزدیک ۳۳ درصد افراد مشغول به کار در این شرکت دارای مدرک دکتری هستند. مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرتونگار پایا افزود: سرمایه گذاری این پروژه سازمان اوقاف امور خیریه است اگر این حمایت‌ها نبود تمام این ایده‌ها و طرح روی کاغذ باقی می‌ماند. 
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرتونگار پایا، گفت: هم اکنون مولد‌های اشعه ایکس در سازمان انرژی اتمی کاربردی شده است؛ بنابراین توسعه فناوری یکی از اولویت‌های مهم این شرکت دانش بنیان است.
وی ادامه دا: دستگاه سنجش تراکم یکی دیگر از دستاور‌های شرکت دانش بنیان پرتونگار پایا است و ما تنها تولیدکننده در داخل کشور هستیم که این پروژه هم اکنون مراحل بالینی را طی می‌کند و بعد از طی این مراحل به سمت تولید انبوه این دستگاه حرکت خواهیم کرد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار