قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی با اشاره به برخی محدودیت‌های مالی و اعتباری در حوزه سلامت، بر لزوم مشارکت خیرین در این حوزه تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 13 July 2015
 محمد هادی ایازی در مراسم ضیافت افطاری با عنوان «هم اندیشی خیرین سلامت» با بیان اینکه مشارکت‌های مردم در سلامت می‌تواند در قالب سازمان‌های مردم نهاد باشد، گفت:طی یکسال گذشته تعداد سمن‌ها گسترش بسیاری یافته و امروز نیز زمینه توسعه آنها فراهم است و جلسات متعددی با آنها برگزار کردیم.

وی افزود: مساله دیگری که وجود دارد مشارکت مردم در توسعه زیرساخت‌های سلامت است. در گذشته اقدامات ارزشمندی در این زمینه مانند ساخت بیمارستان‌های متعدد، خانه‌های بهداشت و... انجام شده است. فعالیت در حوزه مسایل آموزشی و پژوهشی نیز از جمله کارهای صورت گرفته از سوی خیرین بوده است.

ایازی افزود: واقعیت این است که فاصله میان آنچه که در حال حاضر با عنوان مراکز بهداشتی و درمانی داریم با آنچه که باید داشته باشیم، بسیار زیاد است. با توجه به محدودیت‌های دولت در تامین اعتبارات وزارت بهداشت، تنها راه کاهش این فاصله ایجاد و گسترش مشارکت‌های مردمی است.

10هزار تخت بیمارستانی پایتخت، نیازمند بازسازی
وی افزود:به عنوان نمونه در حال حاضر در تهران 13 هزار تخت بیمارستانی داریم که از این میزان ١٠ هزار تخت نیازمند بازسازی هستند؛ یعنی تنها 3 هزار تخت مناسب در تهران وجود دارد. ضمن اینکه محدودیت‌های زیادی در زمینه ساخت تخت‌های بیمارستانی داریم.

کمبود تخت، رنج مضاعف بیماران بی‌بضاعت
وی با بیان اینکه چند شب گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران به دلیل نداشتن تخت نتوانستیم بیماری را بستری کنیم، گفت: متاسفانه این مشکلی است که در برخی بیمارستان‌های دولتی با آن مواجهیم.

240 بیمارستان نیمه تمام نیازمند کمک خیرین سلامت
ایازی ادامه داد:در حال حاضر بالغ بر 240 بیمارستان در سطح کشور نیمه تمام هستند. خوشبختانه در دو جلسه هیات دولت مصوب کردند که خیرین بتوانند در این مراکز نیمه تمام مشارکت کنند و آنها را یا به نام خود بهره‌برداری کرده یا بهره‌برداری آن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که بیماران خاص و نادر نیز به دلیل هزینه‌های زیادی که دارند به مشارکت و کمک گسترده خیرین نیازمند هستند. امیدوارم شاهد مشارکت بیشتر خیرین در حوزه سلامت باشیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار