مدیرکل دفتر شهری و شوراهای اسلامی مازندران گفت: از سال ۸۳ دولت ارزش افزوده را مصوب و اجرایی کرد و سهم استان مازندران ۲۵۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۳۴۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 25 December 2016
 مهر، فرهاد عسگری، ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان جانبازان، با اشاره به مشکلات ترافیکی شهرهای استان مازندران، اظهار داشت: پروژه هایی همانند تقاطع غیرهمسطح میدان جانبازان می تواند مشکلات ترافیکی قائم شهر و حتی مازندران را حل کند.
 
وی با بیان اینکه سرانه بودجه برای هر شهروند طبق استانداردهای جهانی دو میلیون تومان سرانه تعیین شده است، عنوان داشت: سرانه هر شهروند قائم شهری ۶۰۰ هزارتومان است که این رقم در شهرستان مشهد سه میلیون و در یکی از شهرستان های استان ایلام ۳۱۳ هزار تومان است.
 
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای اسلامی مازندران، ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این امر محقق شده و سرانه تعیین شده برای قائم شهر فراهم شود.
 
عسگری با اشاره به ارزش افزوده، که از سال ۸۳ توسط دولت مصوب و اجرایی شده است، بیان کرد: برابر آمارها در سال گذشته ارزش افزوده مازندران ۲۵۰ میلیارد تومان بوده  و بین شهرداری‌ها توزیع شد و قدرالسهم شهرداری قائم‌شهر نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان بوده است و این درحالیست که ارزش افزوده شهری مانند آمل، با داشتن شرکت کاله ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این اختلاف سرانه بین شهرستان‌ها مشکلاتی را در استان به وجود آورده است به  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می دهیم که توزیع سرانه عادلانه و به اندازه جمعیت هر شهرستان باشد و از سال ۸۳ که ارزش افزوده اجرا می شود، سه درصد در سال اول، به ۹درصد رسیده است که از این ۹ درصد، پنج درصد سهم دولت، یک درصد سهم سلامت و سه درصد سهم شهرداری‌ها است و خواسته ما این است که ۵۰ درصد آن به شهرداری‌ها برسد تا پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار گیرد و مشکلات شهرداری ها مرتفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار