فرماندار فریدونکنار از اختصاص تسهیلات 17.5 میلیارد ریالی برای رونق کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 20 November 2016
حسین منفردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، دولت امسال برنامه‌ریزی‌ها برای خدمت به مردم را با محوریت تحقق اقتصاد مقاومتی داشته است.
 
وی افزود: در فریدونکنار طرح‌های بسیار خوبی اجرایی شده و با توجه به اینکه این شهرستان صنعتی نیست، چند منطقه صنعتی موجود مورد حمایت قرار گرفتند.
 
فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: 25 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از بخش‌های صنعت در این شهرستان ساحلی و توریستی اختصاص یافته است.
 
این مسؤول بیان کرد: واحدهای صنعتی به بانک‌های عامل معرفی شدند تا با دریافت اعتبارات و تسهیلات بتوانند زمینه رونق کسب و کار خود را در شهرستان فریدونکنار فراهم کنند.
 
منفردی با بیان اینکه شهرستان فریدونکنار قطب کشاورزی است، ادامه داد: در همین راستا 34 پروژه برای دریافت تسهیلات بخش کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شدند.
 
وی با اشاره به اینکه 33 پروژه موفق به دریافت تسهیلات خود شدند، خاطرنشان کرد: 17 میلیارد و 490 میلیون ریال تسهیلات به این 33 طرح واریز شده است.
 
فرماندار شهرستان فریدونکنار با تأکید بر اینکه این تسهیلات مشمول بنگاه‌های کوچک و متوسط شده است، اظهار کرد: برای اینکه این اعتبارات در جای خود هزینه شود تیم‌های بازرسی دستگاه‌های اجرایی بر چگونگی هزینه‌کرد تسهیلات دریافتی توسط صاحبان بنگاه‌ها تشکیل شده و فعالیت می‌کند.
 
این مسؤول با بیان اینکه دولت به دنبال تحقق برنامه‌های حمایتی است، افزود: همکاران فرمانداری و ادارات در تیم‌های بازرسی به دنبال تحقق خرج‌کرد درست تسهیلات واریزی در مسیر تولید و توسعه هستند.
 
منفردی تصریح کرد: اعتبارات سال 95 در شهرستان فریدونکنار حدود 80 میلیارد ریال بوده که در کمیته برنامه‌ریزی با توجه به اهمیت کشاورزی در منطقه، 27 درصد این بودجه به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.
 
وی با تأکید بر اینکه برنج فریدونکنار نسبت به شهرستان‌های دیگر کیفیت و معروفیت بهتر و بالاتری دارد، بیان کرد: نشان ملی برنج شهرستان فریدونکنار کسب و ثبت می‌شود.
 
فرماندار فریدونکنار ادامه داد: از مجموع اعتباراتی که در سال 95 برای این شهرستان اختصاص پیدا کرده، 15 میلیارد ریال شامل بخش بهداشت و درمان شده است.
 
این مسؤول با اشاره به اختصاص بودجه 5 میلیارد ریالی به بخش آموزش و پرورش در بودجه فریدونکنار، خاطرنشان کرد: توجه به امور جوانان و بحث ورزش از موارد مورد تأکید دولت یازدهم است که در همین راستا 3 میلیارد ریال اعتبار به این حوزه اختصاص یافت.
 
منفردی با اشاره به پروژه کمربندی فریدونکنار، اظهار کرد: این پروژه سال‌ها با پیشرفت فیزیکی خوب باقی مانده و فقط احداث دو پل روگذر برای بهره‌برداری کامل از آن باقی مانده است.
 
وی در پایان گفت: موضوع تأمین آب شرب فریدونکنار بهداشتی و فرسودگی شبکه آب‌رسانی از دیگر مشکلاتی است که مردم منتظر هستند وعده مسؤولان مربوطه در راستای بهسازی شبکه و افزایش کیفیت آب تحقق یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار