مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای عملیات بیابان زدایی و مقابله با پدیده گرد و غبار در مساحتی معادل 700 هکتار با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اراضی بیابانی جنوب غربی پایتخت خبر داد .
کد خبر: ۱۴۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 06 December 2015
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: بنابر مطالعات انجام شده منشاء بخشی از گردوغبار شهر تهران ازجنوب غربی استان و منطقه ملارد است که به منظور کنترل کانون های گرد و غبار در این منطقه و بهره مندی از پتانسیل ها و توانمندی های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برنامه نهالکاری در سطح 700 هکتار در محدوده اجرایی طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن(مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی) و با اعتباری بالغ بر60 میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده است.

علی کیان ضمن بیان این مطلب افزود: این همکاری مشترک در قالب تفاهم نامه تنظیمی با این ستاد و در چارچوب برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان زایی، تعدیل اثرات خشکسالی و مقابله با آثار زیانبار گردوغبار به مرحله اجرا درآمده که با این اقدام ضمن کنترل بخشی از گردوغبار، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال در بین جوامع محلی  و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فرهنگ منابع طبیعی فراهم می گردد.

وی تصریح کرد: هم اکنون اقدامات لازم برای آماده سازی عملیات نهالکاری از قبیل چاله زنی، تامین نهال و کود و همچنین منابع آب به منظور آبیاری در حال انجام است که با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در دهه فجر امسال و با مساعد شدن شرایط محیطی عملیات کاشت نهال آغاز و تا پایان اسفند ماه به پایان برسد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اظهار داشت: در منطقه یاد شده نهال های تاغ و آتریپلکس کاشته خواهد شد و براساس تفاهم نامه تنظیمی پس از نهالکاری، آبیاری و مراقبت نیز انجام می شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار