فرماندار شهریار:
فرماندار ویژه شهرستان شهریار گفت: قرارگاه بیمه کرامت استان تهران به صورت پایلوت در این شهرستان با هدف گذاری بیمه ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 18 December 2022

به گزارش تابناک تهران، امیر عباس شفیع زاده در این باره افزود: طی روز جاری با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، قرارگاه بیمه کرامت استان تهران به صورت پایلوت در شهرستان شهریار آغاز به کار کرد.

وی یادآورشد: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با هدف ایجاد رفاع عمومی، برطرف سازی فقر، حمایت از اقشار و گروههای هدف اجتماعی و ضرورت اجرای نظام فراگیر بیمه تامین اجتماعی راه اندازی شده است.

شفیع زاده اظهارداشت: از زمان راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از سال ۸۷ تاکنون، این صندوق فقط ۲۵ درصد جامعه هدف خود را پوشش داده است.

فرماندار ویژه شهرستان شهریار گفت: طرح بیمه کرامت در دهه کرامت با رمز یا علی ابن موسی الرضا(ع) با مشارکت و همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ریاست جمهوری با صندوق بیمه اجتماعی، برای پوشش بیمه ای یک میلیون نفر از روستاییان و عشایر کشور آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در شهریار طرح پایلوت استان تهران آغاز به کار کرد تا امسال ۲۲ هزار و ۵۰۰ در این شهرستان، ۳۰ هزار نفر برای استان تهران و یک میلیون نفر در کل کشور را تحت پوشش درآورد.

شفیع زاده با اشاره به حضور نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ادامه داد: اکنون به طور قانونی افراد بین سن ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند از همین رو از نماینده مجلس درخواست شد تا نسبت به اصلاح این ارقام در مجلس برای ایجاد تشویق میان اقدام و پیگیری شود.

فرماندار ویژه شهرستان شهریار با بیان اینکه افزایش دامنه سن قانونی استفاده از خدمات این صندوق می تواند در افزایش استقبال و دستیابی به هدف تعریف شده موثر باشد، ابراز امیدواری کرد که بتوان با اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی بتوان در کنار بهره گیری از ظرفیت های دستگاه های متولی بتوان به اهداف تعریف شده برای تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر دست یافت.

وی تحقق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را گام بزرگی برای تحقق عدالت اجتماعی دانست و جامعه شناسایی شده شهرستان شهریار برای برخورداری از خدمات این صندوق را ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، زمینه بیمه تامین اجتماعی و برقراری مستمری بازنشستگی را برای روستاییان و عشایر فراهم می سازد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار