مدیر جهاد کشاورزی بابل ازپیش بینی تولید بیش از 35 هزارتن نارنگی از سطح بیش از یک هزارو 400 هکتاراز باغ های بارور این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰ 11 September 2021

به گزارش تابناک مازندران، مدیریت جهاد کشاورزی بابل ، دکتر محسن علی گل زاده  با بیان اینکه سطح باغ های بارور و غیربارور نارنگی دراین شهرستان یک هزارو 500 هکتار است اظهار داشت : سطح زیرکشت باغهای بارور یک هزارو 412 هکتار  و 102  مترمربع و غیر بارور 101هکتارو 102 متر مربع می باشد.

وی ضمن مطلب فوق تعداد درخت بارور نارنگی را دراین شهرستان  543 هزارو 693 اصله و تعداد درخت غیر بارور 40 هزارو 221  اصله اعلام کرد.

به گفته این مسوول  پیش بینی می شود امسال  بیش از 35 هزارو 225 تن نارنگی  دراین شهرستان تولید  و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیرجهاد کشاورزی بابل خاطر نشان کرد: نارنگی میوه بسیار خوشمزه پاییزی است که فواید و خواص آن بسیار بی نظیر است. نارنگی 100 نوع بیماری را درمان می کند و پوست آن نیز برای درمان و سلامت بدن بسیار موثر است. میوه پرخاصیت نارنگی سرد و تر، مفرح قلب، رافع خفقان، صفرا بر و فرونشاننده لهیب معده و کبد است ، میوه ای که مسکن اعصاب است و برای کلیه بیماران مفید است.

وی با اشاره باینکه  این میوه ی خوشمزه منبع غنی بتاکاروتن است و دارای مقادیر  فراوانی ویتامین A  است و برای پیشگیری از سرطان مفید است و به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می شود و برای  رفع بی اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است  درخاتمه افزود  : اینها  تنها بخشی از خواص و فواید نارنگی است .

رفیعی خبرنگار تابناک بابل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار