شدت بارش در این مدت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل است همچنین در این مدت دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.
کد خبر: ۹۹۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵ 03 September 2021

به گزارش تابناک مازندران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی ، با بیان این‌که بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امشب در استان‌های اردبیل، ارتفاعات گیلان و مازندران رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف باران رخ می‌دهد گفت: همچنین تا اوایل روز شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات جنوب سیستان‌وبلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از بعدازظهر روز جمعه تا پایان وقت روز شنبه به‌سبب عبور امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور و نیز شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز شاهد وزش باد خواهیم بود گفت: بتدریج از اواخر وقت روز جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی افزایش ابر رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه به ویژه در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد:شدت بارش در این مدت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل است همچنین در این مدت دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

ضیائیان با بیان این‌که در روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود گفت: در این مدت تنها در برخی مناطق استان‌های گیلان‌، غرب مازندران و اردبیل در برخی ساعات رشد ابر همراه با بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی با بیان این‌که از امشب تا اواخر روز جمعه سرعت وزش باد در شمال غرب و غرب کشور افزایش می‌یابد گفت: در برخی مناطق احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

ضیائیان گفت: از روز شنبه تا پایان هفته در نوار شرقی کشور وزش باد شدید خواهد بود و در استان‌های خراسان‌جنوبی، جنوب خراسان‌رضوی و سیستان‌وبلوچستان خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف است و در بعدازظهر همراه با وزش باد خواهد بود . بیشترین دمای پایتخت به ۳۸ درجه و کمترین آن به ۲۴ درجه می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار