میزان ضایعات در شالیکوبی ها نسبت به سال قبل یک تا دو درصد بیشتر است، درباره قیمت برنج در شالیکوبی ها گفت: برنج شیرودی بین ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان، طارم بین ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل رشد داشته است.
کد خبر: ۹۹۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 02 September 2021

به گزارش تابناک مازندران، قنبرعلی گلی دنگسرکی در گفتگو یی درباره وضعیت تولید با اظهار اینکه تولید برنج نسبت به قبل یک تا دو درصد کمتر شده است، گفت: در طارم و شیرودی میزان محصول به دلیل شدت آفتاب و شرایط جوی شاهد ضایعاتی در هنگام برداشت و یا تبدیل در شالیکوبی ها هستیم.

وی با عنوان اینکه میزان ضایعات در شالیکوبی ها نسبت به سال قبل یک تا دو درصد بیشتر است، درباره قیمت برنج در شالیکوبی ها گفت: برنج شیرودی بین ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان، طارم بین ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

گلی دنگسرکی درباره پیش بینی قیمت برنج در پایان سال اظهار داشت: تجربه نشان می دهد که به مرور زمان شاهد افزایش قیمت باشیم هرچند امیدواریم با حمایت هایی که دولت رئیسی انجام خواهد داد، شاهد تعادل و ثبات در بازار باشیم.

رئیس اتحادیه تعاونی شالیکوبی داران ساری و میاندرود یادآور شد: در حال حاضر که روزهای برداشت برنج محسوب می شود به دلیل فراوانی، قیمت نسبت به اواخر سال ارزانتر است زیرا پایان سال تقاضا زیاد و عرضه کم خواهد شد.

وی عدم تسهیلات مناسب را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: نرخ تسهیلات ارائه شده به شالیکوبی داران بین ۱۸ تا ۲۴ درصد بوده که نامناسب است.

گلی دنگسرکی قیمت بالای لوازم یدکی را از دیگر مسائل برشمرد و گفت: هیچ خدماتی از دولت دریافت نمی کنیم در حالی که می توان آن را مدیریت کرد تا شالیکوبی دار قطعاتی مانند لاستیک پوست کن، سنگ و غیره را از طریق تعاونی دریافت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار