کد خبر: ۹۸۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 07 August 2021

به گزارش تابناک مازندران، صنایع چوب کاغذ مهمترین برند مازندران در کرانه خزر بوده که بیش از هزار نیرو به صورت مستقیم و چند هزار اشتغال مستقیم دارد و طی سال‌های اخیر کمبود مواد اولیه از یک سو، حمایت نکردن و واردات کاغذ خارجی تیشه به ریشه این صنعت قدیمی زده است.

در حال حاضر مهمترین دغدغه متولیان و مدیران این کارخانه قدیمی تأمین مواد اولیه است و با روی کار آمدن دولت جدید چشم‌ها به دولتمردان دوخته شده تا از تعطیلی و واگذاری این کارخانه جلوگیری شود.

علی اکبر صفریان مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ که این روزها تأمین مواد اولیه بیشترین دغدغه او و همکارانش است، گفت: مهمترین مشکل و دغدغه مربوط به تأمین مواد اولیه و فروش است و با رفع این دغدغه دیگر مشکلات حل می‌شود.

مشکلات مواد اولیه و فروش کارخانه پابرجا است
وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه مسئله این کارخانه غیرقابل حل نیست و با اندک توجه به تولید داخلی گره‌ها برطرف می‌شود، به استقرار کارخانه در حاشیه جنگل‌های شمال و مازندران اشاره و اضافه کرد: مواد اولیه به وفور در حاشیه کارخانه و در جنگل وجود دارد و باید آن را ارزان‌ترین قیمت تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها با دلار و ارز کاغذ وارد می‌کنند و کسی صدا و مشکل کارخانه قدیمی مازندران را نمی‌شوند، اظهار داشت: به رغم اینکه ظرفیت تولید کارخانه ۱۷۵ هزار تن است، اما حدود شش سال این کارخانه با این میزان ظرفیت کار نکرده است و میزان تولیدش نصف این ظرفیت است.

صفریان با اشاره به تجهیزات به روز و مدرن کارخانه و نیروهای آموزش دیده و ماهر، فروش و تولید را مهمترین مانع فراروی این کارخانه ذکر کرد و گفت: واردات بی رویه کاغذ مشکلات را دو چندان کرده است و دلار و ارزی که باید صرف تولید شود، خرج واردات می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار