کد خبر: ۹۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 15 September 2015
عصر امروز نشست مشترک استاندار البرز با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اکراین و هیئت سرمایه‌گذاری خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی استاندار البرز عصر امروز در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین و هیئت سرمایه‌گذاری خارجی بخشی از ظرفیت‌های استان را معرفی کرد.

براساس این گزارش، طهایی در دیدار با محمد بهشتی‌منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین و نشست مشترک با هیئت سرمایه‌گذاری اوکراین، در اتاق بازرگانی گفت: امیدواریم میزبان خوبی در مدت اقامت شما در استان البرز باشیم.

وی ضمن قدردانی از سفیر ایران در اوکراین که بستر‌ساز شکل‌گیری این دیدار مشترک شد، اظهار امیدواری کرد که این مراودات در استحکام روابط بین دو کشور گامی مثمر ثمر باشد.

طهایی با معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان خاطرنشان کرد: استان البرز در بخش کشاورزی، صنعت و فناوری‌های نوین استعدادها و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

وی افزود: 150 هزار دانشجو و از مرکز تحقیقات و پژوهشی در بخش کشاورزی در البرز مستقر هستند.

استاندار البرز ادامه داد: در بخش داروسازی دامی و انسانی نیز برخی مراکز اختصاصی کشور در استان ما قرار دارد.

طهایی گفت: استان البرز نزدیک‌ترین فاصله را پایتخت دارد و بخشی از پایتخت بوده که از آن جدا شده است و همین امر نیز قدرت اجرایی استان را بالاتر برده است و مدیریت استان به نحو موثرتری تصمیم‌گیری خواهد داشت.

وی افزود: دو منطقه ویژه اقتصادی پیام و فرودگاه پیام در البرز قرار دارد و منطقه ویژه دیگری نیز در حوزه دارو‌سازی که در شرف تأسیس قرار دارد.

وی بیان کرد: البرز روی کریدور شمال – جنوبی خاورمیانه نیز واقع است؛ امیدوارم با حضور شما مراودات اقتصادی دو کشور بالاخص در حوزه روابط تجاری و بانکی و ارتباط گسترش پیدا کند.

هیئت تجاری 75 نفره از کشور اوکراین به منظور گسترش تعاملات اقتصادی و مبادلات بازرگانی به مدت 5 روز میهمان استان البرز خواهند بود.

بسته سرمایه‌گذاری این هیئت اوکراینی در 10 سرفصل و در بخش‌های توریسم، انرژی، موادغذایی، غلات، حمل و نقل، راه و ساختمان، دارویی و.. تدارک دیده شده است.

در پایان این نشست مشترک 4 تفاهم‌نامه همکاری بین استان البرز و اوکراین امضا و تبادل شد.

این هیئت با همراهی استاندار البرز و جمعی از مسئولان، علاوه بر بازدید از دو واحد صنعتی، با حضور در پژوهشگاه مواد و انرژی در استان البرز بخشی از دستاوردهای محققان علمی کشور را در این استان از نزدیک بررسی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار