معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: برای تکمیل و بهسازی معابر هر یک از روستاهای استان در قالب طرح های هادی با شاخص هزینه های سالجاری حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۴۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 15 March 2021

 

«علی خوئینی» با بیان اینکه بیش از ۵۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان تهران وجود دارد که برای تمامی این روستاها طرح هادی تهیه شده است، به ایرنا توضیح داد: تاکنون طرح هادی در ۳۷۶ روستای استان اجرا و بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است، اما به این معنی نیست که تمامی نیازهای روستاها برطرف شده باشد.

وی ادامه داد: فازهای اصلی معابر این روستاها با مشارکت اهالی اجرا شده ولی نیازمند تکمیل و اتمام است.

خوئینی یادآور شد: اجرای طرح‌ هادی در روستاها شامل بهسازی معابر، اجرای جوی، جدول، پیاده روسازی، تقویت فضاهای جمعی و مراکز محلات روستایی، جداره‌سازی و الگوسازی واحدهای مسکونی می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: هدف از اجرای این طرح‌ ارتقا بهداشت محیط، علاقمندی روستاییان به زندگی در محیط های روستایی، هدایت صحیح آب‌های سطحی، زیباسازی سیما و منظر روستا و در بُعد کلان تامین عادلانه امکانات برای توسعه روستاها است چراکه روستاها خاستگاه تولید و مهد سکونت مردم هستند و شهرها از محل توسعه روستاها شکل گرفته است.

خوئینی در خصوص شاخص‌ترین طرح هادی روستایی بیان کرد: این طرح‌ها تفاوتی برای بنیاد مسکن از حیث روستاها ندارد و متناسب با نیاز و ویژگی های محیطی هر روستا پروژه ها تعریف و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی می شود کمترین مداخله در محیط های روستایی صورت گیرد، توضیح داد: سیاست بنیاد مسکن استفاده از مصالح بوم‌آورد، حفظ الگوی بومی روستاها و مشارکت حداکثری اهالی است تا پایداری پروژه ها حفظ شود و روستاییان به محیط احساس تعلق خاطر داشته و محیط را از خود بدانند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران افزود: در روستاهای کوهستانی سعی شده از سنگفرش و مصالح سنگی استفاده شود و عملیات اجرایی در روستاهای دشتی عمدتا برپایه پیاده روسازی و آسفالت معابر است.

وی با بیان اینکه تلاش کریدم تا الگوها را در تمامی روستاها با کیفیت اجرا و از مصالح دارای کیفیت استفاده شود، گفت: اگر مراقبت صحیح از این طرح ها انجام شود و تخریب و کنده کاری نشود ماندگاری آنها به طور میانگین بیش از ۲۰ سال است.

به گفته خوئینی، در راستای سیاست‌های سازمانی، ماموریت و وظایف محوله به این نهاد، تامین مسکن برای محرومان، ایجاد زمینه توسعه پایدار در روستاها از اهداف اصلی بنیاد مسکن است.

واگذاری زمین سیاست بنیاد مسکن نیست

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه در استان سیاست بر احداث واحدهای مسکونی و واگذری آن به افراد واجد شرایط است، بیان کرد: واگذاری زمین در دستور کار بنیاد مسکن استان تهران نیست.

خوئینی افزود: افرادی که متقاضی واحدهای مسکونی احداث شده هستند حتما باید بومی روستا، فاقد مسکن و متاهل باشند تا بتوانند از این واحدها برخوردار شوند.

وی ادامه داد: شرایط بومی بودن روستاییان نیز به این نحو است که امورات مهم زندگی افراد متقاضی باید در آن روستا و بخش جاری باشد که شامل سکونت یا اشتغال حداقل پنج سال در آن روستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار