جشنواره فروش فوق‌العاده ویژه لوازم التحریر و پوشاک با مشارکت ۱۰۰ واحد صنفی در آستانه سال تحصیلی در سطح شهرستان قائم‌شهر برپا شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 15 September 2015

به گزارش تابناک مازندران جلسه تنظیم بازار در خصوص دلایل برگزار نشدن نمایشگاه پاییزه در قائم‌شهر با حضور مسئولان برگزار شد و نسبت به برپایی جشنواره فروش فوق‌العاده یکماهه تصمیم گیری شد.

ایمان پویامهر، معاون فرماندارقائم‌شهر  در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه در دستور کار دولت نیست، به‌منظور مهار تورم و کمک به تولیدکنندگان و ساماندهی بازار، نمایشگاه پاییزه در قائم‌شهر برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا با همکاری اداره صنعت معدن تجارت، اتاق اصناف و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر جشنواره فروش فوق‌العاده در مغازه‌ها و فروشگاه‌های شهر برگزار شده است.
معاون فرماندار قائم‌شهر با اشاره به سنگینی بار مالی دولت، بیان کرد: باوجود بدهی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی که از دولت قبل به‌جامانده است، وضعیت پرداختی دولت به پیمانکاران و تولیدکنندگان مناسب نیست.
پویامهر ادامه داد: در چنین شرایطی صلاح‌دیدیم در آستانه سال تحصیلی جدید با کمک کسبه بازار، اجناس موردنیاز مردم باقیمت مناسب از طریق مغازه‌ها و فروشگاه‌های شهر عرضه شود.
وی خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر و نظارت دقیق‌تر شد تا اجناس باقیمت واقعی و غیر حبابی توزیع شوند.
محمدمهدی شیرخانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قائم‌شهر نیز در این جلسه اظهار داشت: ۳۰ واحد پوشاک، ۱۰ واحد کیف و کفش و ۶۰ واحد لوازم‌التحریر و کتاب‌فروشی، از ۱۷ شهریور تا ۱۷ مهر اقلام مصرفی دانش آموزان را عرضه می‌کنند.
وی افزود: همچنین سه فروشگاه بزرگ قائم‌شهر نیز در این مدت به‌صورت عرضه با تخفیف ویژه در خدمت شهروندان خواهند بود.
در بخش دیگری از این جلسه، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به اهمیت توسعه صادرات محصولات کشاورزی، اظهار داشت: با نظر فرماندار، به‌زودی کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی راه‌های توسعه صادرات شهرستان تشکیل خواهد شد.
وی در خصوص محصول مرکبات امسال گفت: موج گرما و خشک‌سالی بر روند عملکرد مرکبات ما تأثیری نداشته و اداره جهاد کشاورزی به تعهدات خود، عمل خواهد کرد.
فرهادی با تأکید بر حفظ سلامت غذایی جامعه، اذعان کرد: تولید سالم محصولات کشاورزی و امنیت غذایی علاوه بر صادرات، سلامت جامعه را هم تضمین می‌کند.
سعید خطی یکی از اعضای هیئت‌مدیره باغداران قائم‌شهر با اظهار تأسف از تولید بیش از سرانه مرکبات در کشور، گفت: در سال جاری بیش از دو برابر سال گذشته تولید مرکبات و کیوی داریم که البته در این زمینه مشکلی برای تنظیم بازار وجود ندارد.
وی ادامه داد: در صادرات کیفیت کالا مهم است ولی ما ازنظر کیفیت، میوه خوب و مناسب با ذائقه کشورهای همسایه تولید نمی‌کنیم.
این باغدار قائم‌شهری بابیان اینکه پرتقال ایرانی در کشورهای همسایه مشتری ندارد، بیان کرد: اداره جهاد کشاورزی می‌تواند زیرساخت‌های تولید میوه خوب را فراهم کند تا ما بتوانیم در صادرات مرکبات حرفی برای گفتن داشته باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار