فرماندار بهشهر با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در بندر امیرآباد، گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بهشهر یکی از مطالبات این شهرستان در سفر رئیس جمهور به مازندران است.
کد خبر: ۹۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 14 September 2015
به گزارش تابناک مازندران محمدتقی نورزاد بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به صرف هزینه 10 میلیارد تومانی برای ساخت کارخانه کمپوست شرق مازندران (نکا، بهشهر، گلوگاه) که در فاز دو شهرک صنعتی بهشهر به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده است، اظهار کرد: براساس نظر کارشناسانی که این پروژه را بازدید کرده‌اند، ارزش کارخانه از قیمت ریالی آن بالاتر بوده و نقش موثری در توسعه شهرستان بهشهر دارد.
نورزاد با بیان اینکه فاز دو بندر امیرآباد در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: تکمیل فاز نخست این بندر مهم شمال کشور تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و براساس تعریف کلی، چهار اسکله در این بندر باید وجود داشته باشد که هزینه آن معادل 125 میلیارد تومان است و بندر امیرآباد بهشهر با وسعتی بیش از 2 هزار و 120 هکتار می‌تواند مهم‌ترین خاستگاه اقتصادی شمال کشور قرار گیرد.
نماینده دولت در شهرستان بهشهر با بیان اینکه غیر بومی بودن برخی مسئولان استان و شهرستان‌های مازندران یکی از مهم‌ترین مشکلات این استان است، افزود: مازندران در بخش تأمین نیروی انسانی ماهر و باتقوا و در بخش زیرساخت‌ها نیز از بسترهای بسیار مناسبی برخوردار است.
این مسئول سکوت مسئولان و پیگیری نامناسب مطالبات مردم را سبب کندی توسعه در بهشهر دانست و تصریح کرد: بهشهر باید به جایگاه اصلی خود بازگردد و با قابلیت‌های مهمی که دارد می‌تواند مرکز اقتصاد مازندران محسوب شود.
وی سیاست‌بازی بیش از اندازه را عامل عقب‌ماندگی استان مازندران و بهشهر عنوان کرد و ادامه داد: نباید به‌دنبال منافع و مقاصد شخصی باشیم بلکه در هر مسئولیتی هستیم باید منافع عمومی مردم را در نظر بگیریم.
نورزاد درباره مطالبات مهم شهرستان بهشهر از رئیس جمهور در سفر به مازندران، گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بهشهر با توجه به زیرساخت‌های موجود در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، اختصاص بودجه تکمیلی برای سد گلورد و پل روی سد، اختصاص بودجه تکمیلی برای ساخت بیمارستان 160 تخت‌خوابی امام خمینی (ره) در ابتدای روستای سارو و اختصاص بودجه برای اجرای سیستم فاضلاب در منطقه پیلم‌کوتی معروف به شهرک امام (ره) از مهمترین مطالبات شهرستان بهشهر است.
وی درباره پروژه تله‌کابین بهشهر اظهار کرد: سرمایه‌گذار جدیدی برای این پروژه انتخاب شده است و برای ضمانت اجرایی نیز از او خواستیم تا در یکی از بانک‌های این شهرستان مبلغی حساب باز کند.
فرماندار بهشهر درباره وضعیت پالایشگاه نفت در بهشهر اظهار کرد: در این زمینه کارشکنی‌های شده است اما ما همچنان در حال پیگیری هستیم.
نورزاد در پایان درباره شرکت صدرا و تعدیل نیروها همچنین فروش بخشی از اموال آن، گفت: در نظر داریم تا در سفر رئیس جمهور به مازندران درباره مشکلات و وضعیت نهایی این شرکت رایزنی کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار