تیم فوتبال پاس که روزهای بسیار بدی را در لیگ دسته اول سپری می‌کند برای فرار از منطقه خطر و قعر جدول در پنج هفته این رقابت‌ها کار سختی را پیش‌ رو دارد.
کد خبر: ۹۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 15 September 2015
تیم فوتبال پاس که روزهای بسیار بدی را در لیگ دسته اول سپری می‌کند برای فرار از منطقه خطر و قعر جدول در پنج هفته این رقابت‌ها کار سختی را پیش‌ رو دارد.

به گزارش فارس؛ رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور در یک گروه و با حضور 20 تیم برگزار می‌شود و این موضوع باعث شده تیم‌ها خود را برای حضور 38 هفته‌ای آماده کنند.

در این بین کم نیستند؛ تیم‌هایی که با صرف هزینه‌های میلیاردی سعی دارند تا خود را به بالاترین سطح فوتبال ایران برسند و از لیگ فرسایشی دسته اول صعود کنند!

با نگاهی گذرا به وضعیت 20 تیم حاضر در جام آزادگان به خوبی می‌توان دریافت تیم‌هایی که هزینه‌های آنها بسیار بالا بوده، با فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلاش در صعود به لیگ برتر هستند.

*پاس میلیاردی همدان در بین 20 تیم نوزدهم است

اما با وجود هزینه‌های میلیاردی تیم‌های دسته اول به راحتی می‌توان فهمید، تنها پول راهگشا نبوده و در دنیای حرفه‌ای فوتبال نمی‌توان تنها با هزینه کردن جزو تیم‌های مدعی بود.

یکی از تیم‌هایی که بنابر اعلام مدیران این باشگاه امسال در حدود 4.5 میلیارد تومان هزینه دارند پاس همدان است که در فصل جاری با ابقای مدیرعامل و سرمربی راه جدیدی را برای صعود و بازگشت به لیگ برتر در پیش گرفتند.

هر چند در این بین با اطلاعات غلطی که توسط سرپرست غیر بومی پاسی‌ها به مدیران باشگاه و حتی کادر فنی ارائه شده، پروژه بومی‌زدایی در این تیم با قوت ادامه دارد و از ابتدای بازی‌های این فصل دو بازیکن همدانی سبزپوشان یک هفته در میان حتی در بین 18 نفره اصلی نبودند و از سکو؛ بازی تیم‌شان را نگاه کردند.

با این تفاسیر در حال حاضر بعد از گذشت پنج هفته از شروع لیگ؛ داوود مهابادی و همکارانش با وجود هزینه‌های زیاد و جذب بازیکنان خوب و حفظ تیم سال گذشته عنوانی بهتر از 19 برای تنها نماینده فوتبال همدان در لیگ دسته یک به دست نیاوردند.

* 8 بازی دوستانه و رسمی تنها یک پیروزی حاصل مهابادی در پاس

با بررسی اجمالی از وضعیت کادر فنی و بازیکنان تیم پاس در حدود 80 روزی که از شروع تمرینات این تیم و بعد از پنج هفته مسابقه در لیگ داشتیم، معلوم است که عملکرد پاسی‌ها اصلاً مطلوب نیست و اگر بنا به رصد کارشناسی باشد از امتیاز 20، بیشتر از 6 تا 8 نمی‌توان به آنها داد.

پاس پیش از فصل، سه مسابقه تدارکاتی برگزار کرد که دو شکست از تیم‌ لیگ برتری گسترش فولاد تبریز را پذیرا شد و در دیگر مصاف دوستانه با تیم پارسه تهران به تساوی دو بر دو رسید.

در شروع لیگ هم نتایج سبزپوشان چنگی به دل نمی‌زد چون بازی برده خانگی را برابر شهرداری اردبیل با تساوی عوض می‌کنند و در دیگر مسابقه در مقابل فجر شهید سپاسی با گل‌های لحظات پایانی از شکست خانگی، جان به در بردند.

پاسی‌ها در دو بازی خارج از خانه هم مقابل داماش گیلان و تیم انتهای جدولی ایرانجوان بوشهر هم حرفی برای گفتن نداشت.

تنها پیروزی این فصل شاگردان مهابادی به هفته قبل برمی‌گردد که موفق شدند در یک مسابقه دوستانه و تدارکاتی تیم دسته سومی شهرداری را شکست دهند تا بعد از هشت مسابقه دوستانه و رسمی سرانجام یک برد به دست بیاورند.

*کار بسیار سخت پاس همدان برای فرار از قعر جدول

با بررسی برنامه‌ پنج هفته آتی لیگ می‌توان دریافت، پاس برای جدا شدن از تیم‌های فانوس به دست و کاندیدای سقوط به دسته دوم کار بسیار دشواری را در پیش رو دارد.

در هفته ششم پاسی‌ها باید برابر تماشاگران با تعصب قائم‌شهری مقابل تیم نساجی مازندران به میدان بروند، با شرایطی که هر دو تیم دارند در صورت پیروزی پاس می‌تواند جایگاه چهاردهمی نساجی را تصاحب کند.

هر چند نساجی هم حریف دست و پا بسته‌ای نیست و همیشه بازی در شمال با وجود آب و هوای شرجی و همچنین حضور تماشاگران علاقه‌مند کار دشواری به نظر می‌رسد.

در هفته هفتم پاسی‌ها در همدان میزبان تیم همسایه جدول خود پارسه هستند که مانند پاس در شرایط بحرانی قرار دارد.

به طور حتم بازی برابر تیم‌هایی که برای منطقه بحرانی جدول تلاش می‌کنند به مراتب سخت‌تر از تیم‌های مدعی است.

ماشین‌سازی تبریز حریف هفته هشتمی پاسی‌ها خواهد بود که سبزپوشان باید در تبریز برابر یکی از تیم‌های مدعی این فصل دسته یک به میدان بروند و به طور حتم این بازی هم با توجه به در خانه حریف بودن، برای شاگردان مهابادی دشواری‌ها خاص خود را دارد.

در هفته نهم تیم میلیاردی مس رفسنجان به همدان سفر می‌کند و تقابل این دو تیم هم در نوع خود به لحاظ مدعی بودن؛ جالب توجه است و هر دو تیم برای پیروزی و جدا شدن از نیمه دوم جدول مصاف خواهند کرد.

گل‌گهر سیرجان میزبان هفته دهمی سبزپوشان است که در چند سال اخیر کمتر تیمی توانسته در زمین این تیم با پیروزی خارج شود و دشواری‌های خاصی خود را خواهد داشت.

با این تفاسیر مهابادی و همکارانش راه سختی را برای خروج از شرایط بحرانی تیم‌شان دارند و باید منتظر بود و دید چه تدابیری را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد؟

تا پایان هفته پنجم و بدون احتساب بازی معوقه پاس تیم نساجی مازندران با کسب پنج امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و تیم پاس همدان با دو امتیاز رده نوزدهم جا خوش کرده است و در صورتی که جدول رده‌بندی برعکس شود، از آخر تیم دوم گروه است!

در چارچوب هفته ششم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های ایران؛ دو تیم نساجی مازندران و پاس همدان روز چهارشنبه 25 شهریورماه از ساعت 16:45 دقیقه در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم خواهند رفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار