آیا به استخراج بیت کوین علاقه دارید اما اطلاعات زیادی در مورد ارزهای رمزپایه ندارید؟ این مقاله راهنمای گام به گام استخراج بیت کوین است و به سوالات مختلف در این از جمله امکان استخراج بیت کوین با کامپیوتر یا گوشی پاسخ می دهد.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 14 January 2021

آیا به استخراج بیت کوین علاقه دارید اما اطلاعات زیادی در مورد ارزهای رمزپایه ندارید؟ این مقاله راهنمای گام به گام استخراج بیت کوین است و به سوالات مختلف در این از جمله امکان استخراج بیت کوین با کامپیوتر یا گوشی پاسخ می دهد.

وقایع روز- بیت کوین، نوعی ارز دیجیتال است که سابقه یا تراز آن در یک پایگاه داده اشتراکی در اینترنت و در داخل فایل های دیجیتال یا کارت های اعتباری SVC ذخیره است.

کارت اعتباری اس وی سی یا stored-value card نوعی کارت پرداخت مانند کارت هدیه است که ارزش پولی آن در خود کارت ذخیره است نه درون یک حساب بانکی.

استخراج بیت کوین چیست
استخراج بیت کوین چیست
برای استخراج بیت کوین از کجا شروع کنیم؟

اگر می خواهید استخراج بیت کوین را شروع کنیدف مراحل زیر را انجام دهید:
خرید دکل استخراج بیت کوین Bitcoin mining rig

اگر می خواهید بیت کوین استخراج کنید، باید یک دستگاه استخراج بیت کوین داشته باشید.
اسخراج بیت کوین با کامپیوتر یا گوشی

اگرچه در ابتدای تاریخ استخراج بیت کوین، استخراج کنندگان یا ماینرها (miners) از رایانه های معمولی و سپس از کارت های گرافیکی استفاده می کردند، امروز با این روش ها نمی توان هیچ بیت کوینی به دست آورد. به عبارت دقیق تر، ممکن است چیزی به دست آید، اما مقدار آن آنقدر ناچیز است که با توجه به مدت زمان بسیار طولانی که باید صرف آن شود، تقریبا هیچ محسوب می شود.
ماینر بیت کوین

امروزه، بیت کوین توسط سخت افزار خاصی که فقط برای استخراج بیت کوین یا ارزهای دیگری که الگوریتم آنها مانند بیت کوین است، استخراج می شود. این دستگاه آی سیک یاASIC (Application-Specific Integrated Circuit chips) نام دارد.

این دستگاه انرژی کمتری مصرف می کند و بیت کوین را بسیار سریع تر استخراج می کند.

دستگاه استخراج بیت کوین
دستگاه استخراج بیت کوین

این دستگاه گران و ساخت آن زمانبر است، اما سرعت آن حیرت انگیز است و می تواند برای حل یک بلوک 1012 تلاش در ثانیه انجام دهد. توسعه این دستگاه هنوز ادامه دارد.
چگونه دستگاه استخراج بیت کوین را انتخاب کنیم؟

اگر برنامه خرید دکل استخراج بیت کوین را دارید، برای انتخاب نوع دکی روی پارامترهای زیر تمرکز کنید:

عملکرد یا نرخ هش (hash raye) که عبارت است از؛ میزان مصرف برق و قیمت آن. نرخ هاش نشان می دهد که ماشین می تواند در هر ثانیه چند تلاش برای حل یک بلوک انجام دهد.

در این زمینه توصیه می شود دکل های مختلفی را بررسی و سپس موردی را که بیشترین سود را می دهد انتخاب کنید و ملاک انتخاب تنها قیمت نباشد. به بیان ساده ، کارآمدترین دکل استخراج کننده با توجه به قیمت و مصرف برق، بهترین آنهاست.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری به لحاظ بازدهی و سود کدام است؟

به طور خلاصه، مهمترین عواملی که برای خرید دستگاه‌ استخراج بیت کوین باید در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

قدرت دستگاه: اینکه دستگاه استخراج بیت کوین مورد نظر، چند هش در ثانیه بیت کوین تولید می‌کند؟ هش بیشتر برابر است با قدرت بیشتر.
مصرف برق: مصرف برق یک دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به طور مستقیم بر سوددهی تأثیر می‌گذارد. هر چقدر که مصرف برق کمتر و قدرت دستگاه بیشتر باشد، سوددهی دستگاه بیشتر است.
قیمت: قیمت دستگاه نیز مهم است و بازگشت سرمایه به‌ طور مستقیم با قیمت دستگاه گره خورده است.

مطالعه صفحه وب Asic Miner Value که اطلاعات دقیقی در مورد دکل های استخراج کننده ارائه می دهد، می تواند مفید باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار