شهردار در بازدید میدانی از محل ایستگاه جمع آوری زباله اردبیل؛
شهردار اردبیل هزینه کرد حدود 400 میلیون ریالی شهرداری صرفاً به منظور جمع آوری و دفن زباله در هر روز را خاطرنشان کرد و گفت: شهرداری اردبیل روزانه به طور متوسط 350 تن زباله تولید شده در این شهر را جمع آوری و دفن می کند وبا توجه به بالا بودن این رقم نسبت به جمعیت شهر، ضرورت دارد که...
کد خبر: ۹۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 10 September 2015

شهردار اردبیل در معیت معاونت خدمات شهری شهرداری، مدیر روابط عمومی و جمعی از مدیران سازمان ها و واحدهای مربوطه، از محل ایستگاه موقت جمع آوری زباله شهر اردبیل به صورت میدانی بازدید به عمل آورد.

سرانه تولید زباله در شهر اردبیل بالاتر از نُرم جهانی است

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در این بازدید میدانی که عصر روز چهارشنبه 18 شهریور ماه انجام گرفت، طی سخنانی اظهار کرد: معاونت خدمات شهری و مدیریت سازمان پسماند شهرداری اردبیل بایستی با انجام مطالعات بیشتر و به کار گرفتن شیوه های نو و مدرن بر اساس فناوری های روز دنیا؛ به منظور هرچه بهینه تر کردن سیستم جمع آوری و دفن زباله های شهر اردبیل اقدام کنند.

وی در بازدید از بخش های مختلف ایستگاه جمع آوری زباله شهر اردبیل ضمن بررسی چگونگی روند کار و گفت و گو با متولیان بخش هایی نظیر باسکول، اتاق اپراتور، سکوی تخلیه زباله و محل دپوی موقت زباله، توجه جدی به امر زیرسازی بخش تخلیه و دپوی زباله در این ایستگاه را خواستار شد.

لطف اللهیان با یادآوری سرانه 750 کیلوگرمی تولید زباله در شهر اردبیل، این رقم را بالاتر از نُرم جهانی و میانگین سرانه تولید زباله در کشور دانست و تأکید کرد: می توانیم با اتخاذ تصمیماتی مناسب و با الگوگیری از سیستم جمع آوری زباله در شهرهای پیشرو در این عرصه؛ از ظرفیت مقوله آموزش شهروندی نیز به منظورکاهش سرانه تولید زباله و در باب مدیریت بهینه پسماندکه مراحل سه گانه تولید، تفکیک و در نهایت دفن زباله را شامل می شود، استفاده کنیم.

شهردار اردبیل هزینه کرد حدود 400 میلیون ریالی شهرداری صرفاً به منظور جمع آوری و دفن زباله در هر روز را خاطرنشان کرد و گفت: شهرداری اردبیل روزانه به طور متوسط 350 تن زباله تولید شده در این شهر را جمع آوری و دفن می کند وبا توجه به بالا بودن این رقم نسبت به جمعیت شهر، ضرورت دارد که امور مربوط به آموزش چه در بخش تولید و چه در بخش انتقال و دفن زباله بیش از گذشته جدی گرفته شود.

وی همچنین از خرید کلیه تجهیزات و دستگاه های تولید برق از زباله توسط شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد و افزود: این دستگاه ها و تجهیزات خریداری شده به اردبیل انتقال داده شده است و متولیان شرکت خصوصی طرف قرارداد با شهرداری اردبیل نیز در تلاش هستند تا در اسرع وقت و پس از رفع برخی موانع پیش رو، نسبت به راه اندازی اولین کارخانه تولید برق از زباله های شهری در اردبیل اقدام کنند.

سرانه تولید زباله در شهر اردبیل بالاتر از نُرم جهانی است

به گزارش تابناک اردبیل، ایستگاه موقت جمع آوری زباله شهر اردبیل، مکانی می باشدکه درآن زباله های شهری ازکامیون های کوچک تخلیه شده و به داخل وسایل نقلیه باری بزرگتر بارگیری و سپس به سوی محل دفن های  زباله حمل می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار