معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران، از دریافت مجوز بین‌المللی صادرات خاویار به اروپا خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 09 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل شیلات مازندران، ولی‌الله محمدزاده در نشست با فعالان و تشکل‌های بخش آبزی‌پروری در بابلسر، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: آبزی‌پروری یکی از مقاصد اقتصاد مقاومتی است و از جمله منابع مهم کشور محسوب می‌شود.   
وی با بیان اینکه مازندران در بخش آبزی‌پروری (پرورش ماهی خاویاری و فرآوری) موفق به دریافت کد و مجوز صادرات خاویار پرورشی به اروپا شد، گفت: تعیین قیمت 870 دلاری برای هر کیلو خاویار ارزآوری خوبی را برای کشور به همراه دارد.
معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات مازندران با اعلام اینکه مازندران با وجود فراهم بودن شرایط برای تولید و پرورش انواع ماهی در بخش خاویاری دو هدف را در دستور کار قرار داده‌ است، خاطرنشان کرد: نخستین هدف در این بخش تولید گوشت خاویاری است که با راه‌اندازی مزارع آبزی‌پروری محقق می‌شود.
محمدزاده تصریح کرد: هدف دیگر پرورش ماهی خاویاری تولید خاویار است که بهره‌برداری از این پروژه بزرگ و مهم با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در چپکرود جویبار آغاز شده‌ است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت شیلات مازندران در دو بخش صید، صیادی و آبزی‌پروری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: در بخش صید و صیادی تولیدات تقریباً ثابت است و سالانه 22 تا 23 هزار تن ماهی استخوانی و کیلکا از دریای مازندران صید می‌شود.
معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات مازندران با بیان اینکه در سال گذشته حدود 73 هزار تن انواع ماهی پرورشی در استان تولید شده‌ است، گفت: در حال حاضر 3 هزار و 250 مرکز آبزی‌پروری در مازندران مشغول به فعالیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار