رئیس کمیسیون بازرگانی مازندران یکی از نیازها و زیرساخت‌های توسعه صادرات در استان را استقرار شرکت حمل‌ونقل در مازندران عنوان کرد و افزود: از هفت سال گذشته تاکنون به دنبال ایجاد دفتر مرکزی حمل‌ونقل بین‌المللی در استان هستیم که هنوز در این زمینه موفق نشده‌ایم.
کد خبر: ۸۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 05 September 2015
به گزارش تابناک مازندران  محمد جعفری صبح امروز در جلسه کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی مازندران از عدم حضور مدیران حوزه حمل و نقل و کشتیرانی خزر در این نشست انتقاد کرد.
وی افزود: مدیران اداری که در جلسه باید حضور یابند و مشکلات بازرگانان مطرح شود، اسامی آنان به استانداری اعلام می‌شود.
جعفری با اشاره به اینکه مازندران فاقد ناوگان حمل و نقلی بین المللی است، تصریح کرد: مازندران از داشتن حتی یک شرکت حمل و نقلی محروم بوده در حالی که در استان خراسان رضوی بیش از 100 شرکت حمل و نقلی بین المللی در این استان فعال است.
ئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی، امور گمرکی و حمل‌ونقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اعلام اینکه به دنبال توسعه صادرات در کشور و اهمیت آن در این استان هستیم، گفت: با توجه به اینکه برخی کالاهای استراتژیک همچون مرکبات که شغل و محصول اصلی استان مازندران لحاظ می‌شود نیاز است از کانتینرهای یخچال دار استفاده کنیم.
محمد جعفری پیش از ظهر شنبه در جلسه تخصصی کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل نقل اتاق بازرگانی مازندران بابیان اینکه استفاده از کانتینرهای یخچال دار برای افزایش مسیر صادراتی و حفظ یخچال دار بودن کانتینرهاست، اظهار داشت: متأسفانه تعداد بسیاری محدودی از این کانتینرها در سطح کشور داریم که شاید کفاف نیاز صادراتی را نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در بحث حمل‌ونقل با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: اداره کل پایانه‌ها در بحث حمل‌ونقل امکانات و زیرساخت‌های کافی برای صادرات محصولات از استان مازندران راداریم اما هیچ شرکت مازندرانی در بحث حمل‌ونقل برای انجام وجود ندارد.
جعفری بیان کرد: متأسفانه دفاتر مرکزی دو شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی پاسارگاد و سورتمه پیما در مشهد است و در مازندران دفتر نمایندگی دارد.

لزوم ایجاد دفتر مرکزی حمل و نقل بین المللی در استان


وی یکی از نیازها و زیرساخت‌های توسعه صادرات در استان را استقرار شرکت حمل‌ونقل در مازندران عنوان کرد و افزود: از هفت سال گذشته تاکنون به دنبال ایجاد دفتر مرکزی حمل‌ونقل بین‌المللی در استان هستیم که هنوز در این زمینه موفق نشده‌ایم.
جعفری با توجه به اینکه مازندران نیاز به حمل‌ونقل بین‌المللی دارد، اذعان داشت: باید دفتر مرکزی حمل‌ونقل بین‌المللی در این استان برای انجام صادرات کالا راه‌اندازی شود.
وی به نامه اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران به رئیس اتاق بازرگانی در خصوص عقد قرارداد برای حمل مرکبات در سال جاری، گفت: به پیوست تصویر نامه شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی سورتمه پیمان مبنی بر اعلام آمادگی برای عقد قرارداد دو هزار دستگاه کامیون طی شش ماه برای حمل ۴۰ هزار تن مرکبات در سال جاری برای آگاهی و اقدام بعدی ارسال می‌گردد مقتضی است از نتیجه این اداره کل را مطلع فرمایید با امضاء مدیرکل و در جلسه امروز نماینده این شرکت اعلام کرد که این امر امکان ندارد.

نبود شرکت های هلدینگ در کشورهای سی آی اس

حسینی، مدیرعامل کشتیرانی امیرصدرا با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی در استان‌های شمالی از سوی این شرکت انجام می‌شود، گفت: مشکل اصلی در حوزه صادرات این است که تشکل منسجم و شرکت‌های هلدینگ در کشورهای حوزه سی آی اس نداریم.
وی با بیان اینکه انحصار توزیع و عرضه مرکبات در روسیه متعلق به آذری‌ها است، افزود: باید شرکت هلدینگ در روسیه از ایران باید وجود داشته باشد تا محصول صادراتی تجار مازنی فاسد نشود.
مدیرعامل کشتیرانی امیرصدرا با اشاره به بالا بودن هزینه کانتینرهای یخچال دار در بنادر استان، گفت: هزینه‌های برق کانتینرهای یخچالی بسیار سرسام آور بوده و برای تجار حمایت صورت نمی‌گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار