نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی رهیافت برنامه های توسعه در مازندران را متناسب با ظرفیت ها و توانمندیهای بالقوه این استان ندانست.
کد خبر: ۸۹۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ 22 August 2020

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی رهیافت برنامه های توسعه در مازندران را متناسب با ظرفیت ها و توانمندیهای بالقوه این استان ندانست.

دکتر علی کریمی فیروزجایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اجرای برنامه های محوری توسعه در مازندران اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های عملیاتی دولت در روند توسعه مازندران خروجی فایل قبول و استانداردی ندارد.
وی افزود: برنامه های توسعه باید مبتنی بر روزآمدی، آینده محور و تامین کننده نیازهای نو به نوی جامعه باشد.
وی استعدادهای بالقوه و ظرفیتهای سرشار مازندران در بخش های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را نیازمند ساماندهی دانست وافزود: هم اکنون برنامه های محوری در راستای هم افزایی توان ها برای برخورداری مردم از خروجی طرح های توسعه استانی در حد انتظار نیست.
این نماینده مجلس، کشاورزی مازندران را تابلوی برتر استان در افق توسعه ذکر کرد و افزود: در حال حاضر میزان تولیدات سالانه بخش کشاورزی مازندران به ۷ میلیون و ۲۰۰هزارتن بالغ می شود که باید برای هدف گذاری ۱۰ میلیون تنی آن برنامه ریزی کرد.
کریمی فیروزجایی یادآورشد: بخش کشاورزی مازندران با اشغال ۲/۵ درصد اراضی زراعی کشور ۱۱درصد ارزش اقتصادی محصولات زراعی و باغی را در اختیار دارد.
عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم مدرن سازی فعالیتهای تولید و اقتصادی کردن کشت و زرع را رویکرد محوری برای توسعه بخش کشاورزی مازندران عنوان و تصریح کرد: در برنامه های توسعه، روستاهای مازندران بعنوان قطب تولید و اقتصاد زایشی باید مورد توجه قرار گیرند.
وی لزوم تامین امکانات زیرساختی در مناطق روستایی را یادآور شد و افزود: وزارت کشور باید با پیاده سازی اطلس توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی با مشارکت دستگاههای گوناگون، راه توسعه متوازن روستاها را هموار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار