۶۵ هزار و ۷۳۶ هکتار از این اراضی به روش مکانیزه و مابقی به صورت سنتی برداشت شد. ضمنا کشت مجدد در ۲۴ هزار و ۵۷۴ هکتار و پرورش رتون در ۱۵ هزار و ۴۶۷ هکتار از شالیزارهای مازندران انجام شد.
کد خبر: ۸۸۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 10 August 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت برنج در ۶۶ هزار و ۹۱۱ هکتار از اراضی شالیزاری استان تاکنون خبر داد.

مجید بهادری از برداشت برنج در ۶۶ هزار و ۹۱۱ هکتار از اراضی شالیزاری استان تاکنون خبر داد و گفت: ۶۵ هزار و ۷۳۶ هکتار از این اراضی به روش مکانیزه و مابقی به صورت سنتی برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج و پرورش رتون پس از برداشت اول در ۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان صورت گرفت، افزود: کشت مجدد در ۲۴ هزار و ۵۷۴ هکتار و پرورش رتون در ۱۵ هزار و ۴۶۷ هکتار از شالیزارهای مازندران انجام شد.

بهادری با بیان اینکه مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج در ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری استان انجام شد، اضافه کرد: مبارزه با علف های هرز در ۴۰۶ هزار و ۳۲۶ هکتار، بلاست برگ در ۲۴ هزار ۵۰۰ هکتار و بلاست خوشه در ۸۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری مازندران صورت گرفت.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین های زراعی استان به کشت برنج اختصاص یافت، گفت: ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار از اراضی شالیزاری استان، ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده کشت شد.

 

 

برچسب ها: برداشت برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار