مازندران قطب گردشگری و کشاورزی کشوربوده که انتظار می رود تا بیش از پیش از این ظرفیت در راستای تقویت اقتصادی استان و کشور بهره گیری شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴ 09 August 2020

به گزارش تابناک مازندران. استاندار مازندران برخورداری استان از منطقه آزاد تجاری را نقط عطف در تغییر و تحول اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: مازندران از لحاظ زیرساخت تمامی شرایط لازم جهت ایجاد منطقه آزاد تجاری را دارد که می‌تواند به تحرک اقتصاد کشور کمک کند. ‎

 روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در نشست با نمایندگان اعزامی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور بحث و بررسی‌های کارشناسی لازم برای تسریع در روند تاییدنهایی مصوبه منطقه آزاد مازندران خاطرنشان کرد: مردم مازندران انتظار دارند همه ارکان تصمیم‌گیری در تصویب منطقه آزاد همانند همکاری گذشته در مرحله نهایی نیز برای احقاق مطالبات مردم استان حمایت لازم را داشته باشند تا زمینه تحرک بخش های اقتصادی استان فراهم شود.

وی با بیان این که مازندران می تواند به تحرک اقتصاد کشور کمک کند، اظهار نمود: مازندران دارای ویژگی های منحصر بفردی است که بخش هایی مهم از آن دست نخورده و بالقوه باقی مانده اند، لذا ملاحظات اجتماعی و تاریخی باید توام با بررسی های کارشناسی - علمی در خصوص منطقه آزاد به عنوان مطالبه جدی مردم و زمینه ساز بالفعل کردن توانمندی های یاد شده لحاظ شود.

حسین زادگان وجود منطقه آزاد در مازندران را زمینه ساز تحولات بزرگ در عرصه حمل و نقل دریایی و صادرات استان دانست و تاکید کرد : به فرمایش مقام معظم رهبری، محرومیت مازندران نباید تحت پوشش سرسبزی این استان گُم شده و محرومیت این استان باید منعکس شود تا نسبت به حل این مشکل و استفاده از ظرفیت های استان اقدام شود.

استاندار مازندران ادامه داد: وجود منطقه آزاد می تواند موجب مزیت های بیشتری برای صنایع مازندران و زیرساخت های صادراتی همچون پایانه "روماک" و بزرگترین مرکز پرورش خاویار شود و موجب اتصال به بنادر جنوب و درآمدزایی بیشتر برای استان و کشور گردد.

وی منطقه آزاد را نقطه عطف تحول اقتصادی مازندران دانست و خاطرنشان کرد: مازندران دارای قابلیت ها و توانمندی های کم بدیل است که همراه با وجود سرمایه گذاران قوی بومی می توانند اقدامات بزرگی در عرصه زیربنایی صورت گرفته تا به سمت توسعه پایدار گام بردارد.

مقام عالی دولت در مازندران بیان داشت: بررسی روند اجرایی زیرساخت های منطقه آزاد توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام یک خبر خوب برای مردم مازندران است و با تجمیع ظرفیت های صنعتی، اقتصادی و تجاری استان می توانیم به سمت توسعه همه جانبه مازندران گام برداریم.

وی یادآور شد: خوشبختانه وجود تحریم ها منجر به ایجاد بسترهایی برای تقویت مازندران در بخش های مختلف گردید بطوریکه در مقوله پتروشیمی پس از ۴۰ سال موفق به اخذ مجوز این کارخانه در بندر امیرآباد شدیم که در راستای توجه به بنادر شمالی و کشورهای "cis" این اتفاق رقم خورده است.

حسین زادگان به موقعیت استراتژیک مازندران در صنعت گردشگری و کشاورزی اشاره کرد و گفت: مازندران قطب گردشگری و کشاورزی کشوربوده که انتظار می رود تا بیش از پیش از این ظرفیت در راستای تقویت اقتصادی استان و کشور بهره گیری شود.

استاندار مازندران گفت: مازندران از لحاظ زیرساخت ها تمامی شرایط لازم جهت ایجاد منطقه آزاد را داراست که بیانگر مزیت های لازم این استان سرسبز می باشد و از منظر کارشناسی علمی تا بخش قابل توجهی ایجاد منطقه آزاد در مازندران منطبق بر استانداردهای لازم می باشد و از همین منظر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: اگر امروز ۷۰ قرارداد در نوشهر و ۴۰ قرارداد در امیرآباد تنظیم و عملی و اجرایی شده است و همین موجب شده به خودکفایی در تولید ام دی اف همراه با بهره برداری از دیگر کاخانه ها ر استان های همجوار نزدیک شویم و صادرات این صنایع را در آینده شاهد باشیم و سرمایه گذار کارخانه پتروشیمی طی روزهای آینده شروع بکار می کند و همه و همه استقبال سرمایه گذاران را موجب می گردد، مرهون وجود زیرساخت های لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار