رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نور گفت که دولت دوازدهم در سه سال گذشته با اجرای ۱۰۴ پروژه بهسازی و ایمنی راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان ۵۱ میلیارد تومان هزینه کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 15 July 2020

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نور گفت که دولت دوازدهم در سه سال گذشته با اجرای ۱۰۴ پروژه بهسازی و ایمنی راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان ۵۱ میلیارد تومان هزینه کرده است.

سلیمان ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای روکش آسفالت و لکه گیری راه های فرعی به طول ۱۶۲ کیلومتر و راه های روستایی به طول ۱۵۰ کیلومت هزینه شد.

وی توضیح داد : با این میزان اعتبار پروژه روکش آسفالت و لکه گیری محور فرعی رویان - گلند رود به بلده به طول ۱۰ کیلومتر ، آسفالت مسیر فرعی جوربند به واز به طول سه کیلومتر ،‌ روکش آسفالت و لکه گیری راه روستایی تیرکده به سیاهرود به طول ۱.۵ کیلومتر ، آسفالت راه روستایی آهودشت - بهداشت به مرزند به طول ۱.۵ کیلومتر ، راه فرعی لاویچ به طول پنج کیلومتر اجرایی شده است.

این مسئول افزود : با بهره برداری از این طرح ها ۱۲ هزار خانوار ساکن در این مناطق از مزایای آن بهره مند شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور همچنین گفت :‌ ۱۱ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته هم برای ترمیم و تکمیل پل ها ، تثبیت مناطق رانشی ، تعمیر قرنیز پل ها ،‌احداث دیوارهای حفاظتی ، تعمیر و مرمت و نصب گاردریل ، تهیه علائمی ایمین راه ها و ترمیم نقاط حادثه دیده هزینه شده است.

وی نصب علائمی و ایمنی محور دوآب - بلده به پل زنگوله به طول ۱۱۰ کیلومتر ، احداث گارد بلوک سنگی محور دوآب -بلده به پل زنگوله ، تکمیل پل وارازده به باریکلا ، تکمیل پل افراسیاب کلا و احداث پل ملک حمام سر از مهم ترین این اقدامات بوده است.

ایزدی گفت :‌ با این میزان اعتبار همچنین بخشی از مشکلات نقاط حادثه دیده ناشی از سیل شهرستان همچون دیوار حفاظتی محور بلده - دو آب و دیوار سلیاکتی ، تعریض پل سلیاکتی ، ترمیم پل کشپل ، دیوار گابیونی لاویج ،‌ تعمیر رادیه پل واز، احداث دیوار سنگ و ملات بطاهر کلا، تعمیر پایه های پل تورانکلا و احداث پل واز حل شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور از در دست اجرا بودن پنج پروژه راهداری با ۲ میلیارد و ۹۱۵ تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان خبر داد و این پروژه ها را شامل لکه گیری و آسفالت محور رویان- گلندرود به بلده با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان، آسفالت گردنه لاوش با اعتبار یکصد میلیون تومان، آسفالت محور چمستان به لاویج با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تکمیل پل سلیاکتی با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و ایمن سازی محور های فرعی و روستایی با اعتبار ۲۱۵ میلیون تومان معرفی کرد.

راه های حوزه استحفاظی شهرستان نور ۷۰۰ کیلومتر شامل ۲۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۷۵ کیلومتر راه روستایی است.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار