نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: اولویت اول نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید تدوین قوانین برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد.
کد خبر: ۸۶۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 11 June 2020

ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: اولویت اول نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید تدوین قوانین برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساری افزود : امروز به دلیل تحریم ظالمانه ، تورم و شیوع ویروس کرونا ، اکثر مردم از لحاظ وضعیت اقتصادی و معیشتی دچار مشکل شدند و این مشکلات به خصوص کرونا واحدهای صنفی استانی را نیز از لحاظ مالی تحت فشار اقتصادی قرار داده است.
وی اضافه کرد : انتظار می رود تا نمایندگان مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای گره گشایی اقتصادی از زندگی مردم توجه بیشتری داشته باشند و دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رفع مشکلات معیشتی مردم است.
امام جمعه ساری اظهارداشت : با وجود کارهای خوبی که در چهل سال گذشته در استان مازندران از لحاظ زیرساختی و عمرانی انجام شد ، ولی همچنان مشکلات زیادی در این حوزه به خصوص در شهرستان ساری به عنوان مرکز استان وجود دارد که نمایندگان باید با ارزیابی وضعیت موجود برای رساندن زیرساخت ها به وضعیت مطلوب نیز تلاش مضاعفی داشته باشند.
محمدی لائینی خاطرنشان کرد : برنامه هایی که برای رفع گره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از سوی نمایندگان انجام می شود باید به گونه ای باشد که در زندگی روزمره مردم نیز قابل لمس باشد.
تعامل دولت و مجلس راه برون رفت از مشکلات اقتصادی
علی بابایی کارنامی یکی از دو نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و گفت : ما با وجود تحریم ظالمانه آمریکا ، همچنان در داخل کشور ظرفیت های خوبی برای ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور داریم و برای بهره گیری از این ظرفیت ها باید تعامل دو جانبه بین دولت و مجلس برقرار شود.
وی افزود : در حال حاضر ارزش دارایی و اموال دولت جمهوری اسلامی حدود ۱۲ میلیون میلیارد تومان برآورد می شود که این دارایی دولت ظرفیت خوبی برای به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی کشور است و این نشان می دهد که ما توانایی مالی لازم را در داخل با وجود تحریم برای جهش اقتصادی داریم.
نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس یازدهم از ضعف زیرساختی در مرکز استان مازندران نیز انتقاد کرد و گفت : در حالی برنامه توسعه ای برای ساری و میاندورود گردشگری است که ما از زیرساخت لازم فرودگاهی و جاده ای مناسب برای پذیرش گردشگر برخوردار نیستیم.
بابایی کارنامی اظهارداشت : در شرایط فعلی فرودگاه مردم استان مازندران از لحاظ زیرساختی در حد یک فرودگاه بین المللی نبوده و در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که بتوانیم درآمدی از قبل گردشگری داشته باشیم.
محسن ( منصورعلی ) زارعی دیگر نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورد محور توسعه این شهرستان را بر مبنای کشاورزی بیان کرد و گفت : با وجود این که محور توسعه استان و حتی شهرستان ساری بر مدار کشاورزی لحاظ شد، ولی همچنان به درستی از این ظرفیت ها استفاده نشد.
وی بدون اشاره به ظرفیت های خالی کشاورزی در شهرستان ساری خواهان توجه به این حوزه از سوی مسوولان مرتبط شد.
فرماندار اسبق شهرستان ساری اضافه کرد : این شهرستان برای رسیدن به توسعه زیرساختی نیازمند تلاش بیشتر مدیران دستگاههای اجرایی شهرستانی و کمک استانی و ملی دارد و با کارهای میدانی می توان کمبودها را جبران کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار