مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری در بنادر استان توسط بخش خصوصی در حال انجام است، گفت: بخش خصوصی در بندر نوشهر 70 میلیارد تومان و در بندر فریدونکنار 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.
کد خبر: ۸۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 30 August 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از ایسنا منطقه مازندران به روایت روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، منوچهر تاتینا اظهار کرد: تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت انبارها، سیلوی غلات و ساخت اسکله از محل منابع در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی و با کمترین بهره بانکی داده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 70 میلیارد تومان طرح‌های سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت عملیاتی بندر به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با ابراز ناخرسندی از رونق نیافتن گردشگری دریایی در شمال کشور خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان دریای مازندران برای توسعه گردشگری دریایی این موضوع در نشست آتی مدیران بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر که آبان ماه جاری در بندر امیرآباد برگزار خواهد شد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

تاتینا با اشاره به ضرورت احداث راه دسترسی برای برون‌ر‌فت بندر سابقه نوشهر از مشکلات ترافیکی داخل شهری و توسعه همه جانبه این بندر خاطرنشان کرد: در صورت واگذاری مسیر از سوی دستگاه‌های ذیربط، اعتبار مورد نیاز برای ساخت این راه اختصاصی توسط سازمان بنادر و دریانوردی تامین می‌شود.

وی با اشاره وضعیت بندر فریدونکنار اظهار کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی بهره‌برداری از این بندر به بخش خصوصی واگذار شده و علاوه بر سرمایه‌گذاری انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی، تاکنون حدود 40 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای توسعه این بندر سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، تأمین غلات مورد نیاز بخش مرکزی کشور از طریق بنادر شمالی را موجب رونق این بنادر و کاهش هزینه‌های حمل و نقل و سایر هزینه‌های مرتبط عنوان کرد و خواستار مساعدت مسئولان ارشد کشوری برای تحقق این مهم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار