منطقه_آزاد_مازندران با سه نقطه بابلسر_فریدونکنار ، نوشهر و امیرآباد با محوریت های بندر امیرآباد، بندر_فریدونکنار و بندر نوشهر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان منطقه آزاد مصوب شد و به زودی به اجرا در خواهد آمد.
کد خبر: ۸۴۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 04 May 2020

به گزارش تابناک مازندران، مجلس_دهم در روزهای پایانی برای مردم مازندران خوش خبر شد و سرانجام استان مازندران منطقه آزاد اعلام شد .

بر اساس این گزارش، ولی الله_نانواکناری نماینده مردم شهرهای بابلسر و فریدونکنار از تصویب_نهایی منطقه_آزاد بابلسر_فریدونکنار با محوریت بندر_فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی خبر داد

وی افزود: منطقه_آزاد_مازندران با سه نقطه بابلسر_فریدونکنار ، نوشهر و امیرآباد با محوریت های بندر امیرآباد، بندر_فریدونکنار و بندر نوشهر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان منطقه آزاد مصوب شد و به زودی به اجرا در خواهد آمد.
این مناطق به تفکیک به شرح زیر است:

منطقه_آزاد_اقتصادی امیرآباد


منطقه_آزاد_گردشگری_نوشهر


منطقه_آزاد_فن_آوری_فریدونکنار

 بر پایه این گزارش ، احمد حسین ‌زادگان استاندار مازندران با اشاره به تصویب منطقه آزاد مازندران در مجلس شورای اسلامی در روز جاری، ضمن قدردانی از نمایندگان، از تلاش ها و پیگیر های همه کسانی که در این مسیر نقش داشتند، گفت: فعالیت منطقه آزاد، گامی بزرگ در مسیر توسعه اقتصادی و تجاری استان محسوب می شود.

سرانجام مازندران منطقه آزاد اعلام شد
 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام ویژه مجمع نمایندگان استان در این راستا تقدیر کرد و یادآور شد: در سایه اتحاد و همدلی، مازندران می تواند به اعتلا و آبادانی در خور و شایسته خود دست یابد..

 حسین زادگان ادامه داد: معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، نداشتن تشریفات زائد ارزی و اداری و سهولت در فرایند صادرات و واردات؛ محرک‌های تحقق شکوفایی استان از طریق منطقه آزاد مازندران است.

 گفتنی ست استان مازندران به عنوان قطب گردشگری کشور است و توجه به راه های مواصلاتی به ویژه آزاد راه تهران شمال مورد توجه دولت می باشد.

 به هر روی لایحه تاسیس منطقه آزاد تجاری در استان مازندران امروز دوشنبه در صحن علنی خانه ملت تصویب شد. 

لازم به ذکر است که طرح ایجاد منطقه آزاد پس از کشمکش های فراوان با سه لکه در مازندران با هدف کاهش مخالفت های منطقه ای و پایان دادن به ناکامی تاریخی در محقق شدن مطالبه مردمی از زمستان سال ۹۷ توسط احمد حسین زادگان استاندار بومی مازندران پس از رایزنی با افراد و گروههای صاحب نفوذ در سه منطقه غرب، مرکز و شرق استان تهیه و به جریان انداخته شد.

این طرح ابتدا به معاون اول رییس جمهوری ارائه شد و مورد موافقت قرار گرفت و سپس به دبیرخانه مناطق آزاد کشور رفت و در آنجاکه مهم ترین مرحله تخصصی است، تصویب شد و هم اکنون آخرین مرحله تصویب را در مجلس شورای اسلامی گذراند.

بر اساس این طرح، برای بهره گیری سراسر استان مازندران از مزیت منطقه آزاد، سه نقطه شامل بندر امیرآباد در شرق، بندر فریدونکنار در مرکز و بندر نوشهر در غرب به صورت همزمان و مکمل هم برای راه اندازی این ساختار اقتصادی پیشنهاد شد.

شایان ذکر است که منطقه آزاد به ناحیه ویژه ای در خارج از مرز گمرکی گفته می شود که تولیداتش جهت گیری صادراتی دارند. هدف اصلی ایجاد این مناطق، توسعه و رشد اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی در حوزه تولید و صادرات تبیین شد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
دست همه کسانی که زحمت کشیدن درد نکنه ...به امید پیشرفت این استان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
بالاخره بابلسر هم هست ديگه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
فک نمی کنم خبر خوبی باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
نابودی تولید داخل، رونق واردات، شلوغی و نابودی محیط زیست
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
كاش يك نفر پيدا بشه قشنگ سير تا پياز اين منطقه آزاد مازندران رو براى مردم توضيح بده تا ما بفهميم بايد خوشحال باشيم يا نه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار