استاندارمازندران گفت : برای توسعه فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز ساری حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
کد خبر: ۸۴۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 30 April 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در بازدید از اجرای طرح توسعه فرودگاه ساری افزود : تاکنون اقدام مناسبی برای توسعه فضای فرودگاهی انجام شد و با تملک زمین برای توسعه باند ، مشکل این زیر ساخت هم رفع می شود.
نماینده عالی دولت در استان مازندران از توسعه باند فرودگاه به عنوان یکی از پروژه های مهم یاد کرد و گفت : با پیگیری و مذاکرات لازم با بنیاد مستضعفان برای اختصاص زمین های مورد نظر توافق صورت گرفت.
حسین زادگان افزود : همچنین سازمان هواشناسی برای نصب دستگاه " آر.وی.آر " (RVR) هواشناسی نیز موافقت کرد و با نصب و راه اندازی ای ال اس ، نصب دستگاه هواشناسی نیز در دستور کار قرار می گیرد و با این کار لغو پرواز فرودگاه به دلیل وضعیت بد آب و هوایی کاهش خواهد یافت.
وی با اعلام این که در دو سال اخیر حدود یک سوم به میزان مساحت فرودگاه دشت ناز ساری افزوده شد ، گفت : طرح توسعه فرودگاه رامسر نیز در دست اجراست و مشکلات فرودگاه نوشهر نیز با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی رفع شد.
استاندار مازندران با تاکید بر این که فرودگاه ساری همه شرایط یک فرودگاه بین المللی به جز راه دسترسی را داراست ، گفت : اجرای راه دسترسی جواد الائمه (ع) فرودگاه نیز به دلیل تاخیر در اجرا برای مردم آزار دهنده شد ، ولی اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود : این پروژه با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار فعال است و مشکلات پیش روی این طرح بر طرف شد و پیش بینی می شود در دو سال آینده نیز به بهره برداری برسد.

فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری در ۱۵ کیلومتری شهر ساری واقع است . این فرودگاه هم اکنون پروازهایی به تهران، مشهد، کیش، شیراز، بندرعباس و چند شهر دیگر ایران دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار