آغاز آسیایی به سبک دهه 60!
باید به نظاره نشست و دید که آیا درخشان می تواند در طوفان این روزهای پرسپولیس جایگاهش را در نیمکت تثبیت کند و به سریال زمزمه حضور برانکو و افندی و قس علی هذا در اردوی سرخ پوشان پایان بدهد؟ شاید!
کد خبر: ۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲ 25 February 2015
چند سالی می‌شود که نام پرسپولیس در اذهان اهالی دنیای توپ گرد، با بحران درآمیخته و هوادارانش سمفونی مشکلات مدیریتی در راس اریکه مدیریت راهبردی این باشگاه و سریال رفت و آمد مربیان را روی نیمکت هدایت سرخ ها تجربه کرده اند.
از وداع دراماتیک محمد رویانیان با راس هرم سرخ ها تا خروج بی خداحافظی سیاسی از صندلی پر داستان مدیریت عامل باشگاه فرهنگی ورزشی، پرسپولیس و سفرش به آن سوی میله‌ها، همه عواملی بود که ثبات را در مدیریت باشگاهی چون پرسپولیس به سخره گرفت و سکان تدبیر این باشگاه را به چالش کشید.
پارک و سوار اتوبوسی مربیان روی نیمکت هدایت پرسپولیسی‌ها نیز سکوهای آزادی را به دو دسته تقسیم و مرده باد و زنده باد را در فضای ورزشگاه پیر پایتخت به گوش سرمربی‌ها رساند.
خروجی این عدم ثبات و چالش های پی در پی در باشگاهی که پایگاه اجتماعی بالایی در جامعه ایران برای خود در سال‌های عمرش دست و پا کرده، امروز آن را به وضعیتی سخت دعوت کرده که خروج از چنین چالشی تا حد قابل توجهی مشکل اما شدنی است. پرسپولیس امروز در لیگ داخل حال و روز خوشی را تجربه نمی کند. شاگردان درخشان امروز در 21 جدالی که به میدان رفته اند، 7 پیروزی، 5 تساوی در برابر 9 شکست را در کنار تفاضل منفی 3 با 26 امتیاز به خود اختصاص داده اند و جایگاه پرسپولیس در لیگ داخلی امروز، بهتر از نهم نیست.

با همه این اشارات و تفاسیر و با تقلای حمید درخشان برای تثبیت جایگاهش در نیمکتی که سالها انتظارش را می کشید، انگیزه متفاوتی در نفرات این تیم وجود دارد که می توانند با فراموشی این سمفونی مشکلات و با تحولات به وجود آمده در باشگاه، انگیزش و تهییج قابل توجهی را از فضای جدید دریافت و از اعتبار آن دفاع کنند.

البته اشاره به این مهم نیز خالی از لطف نیست که پرسپولیس باید وداع محمد حسین نژاد فلاح را با کرسی مدیرکلی ورزش و جوانان استان تهران به فال نیک گیرد و حضور توام با تجربه اش را فرصتی مناسب تلقی کند. نژادفلاح از بدو حضورش در تشکیلات باشگاه سرخ پوش پایتخت، رفتار دیپلماتیک را چاشنی سین برنامه هایش کرده و سعی داد با تلطیف فضا و البته استفاده از ارتباطات خود جو حاکم را برای فرار این تیم از بحران آماده سازد.
دیدار با محمد رویانیان و رخصت از سردار سرخ ها و یا دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در کنار تحکیم روابط با آقای نیمه کاریزمای سرخ پوشان، علی پروین و امثال آن، همه و همه اقداماتی است که می توان به خروجی آن خوش بینانه چشم دوخت.

استارت به سبک دهه 60 !

با همه این مقدمات اما نقل امروز محافل خبری و اهالی فوتبال، پیروزی حمید درخشان و شاگردانش در برابر لخویای قطری هاست. پرسپولیسی ها در حالی با 3 گل لخویا را بدرقه کردند که این تیم تازه تاسیس که در سال 2009 پا به عرصه حیات گذاشته، در لیگ داخلی این کشور با 42 امتیاز از مجموع 18 دیدار در جایگاه دوم جاخوش کرده و لادروپ دانمارکی پرآوازه را روی نیمکتش می بیند.

لادروپی که تا همین چند روز گذشته پیشنهاد هدایت چشم بادامی های ژاپنی را بررسی می‌کرد، حالا در آغاز کارش در قاره، زهر نماینده ایران را چشیده و با چالشی جدی در برابر مدیران اقتدار گرای فوتبال عرب طوری! روبروست.

درخشان و پرسپولیس روز گذشته به خوبی از حیثیت فوتبال ایران دفاع و آغاز خوبی را در کنار هواداران نشسته بر سکوهای یخ زده آزادی در آسیا به ثبت رساندند.

سایت AFC در اینباره نوشت: پرسپولیس در یک بازی گروهی و هماهنگ با 3 گل بر شاگردان لادروپ غلبه کرد و در یک روز سرد به همراه هوادارانش در ورزشگاه برزگ آزادی این برد را جشن گرفت.

مرجع رسمی فوتبال آسیا با اشاره به بازی ضعیف نماینده قطر نوشت: شاگردان لادروپ در نیمه اول از خلق موقعیت عاجر بودند و در نیمه دوم هم بجز صحنه حرکت بازیکن کره‌ای نتوانستند دروازه سوشا مکانی را تهدید کنند. شاگردان لادروپ در خط دفاع آسیب‌پذیر عمل کردند و نتوانستند از پس مهاجمان پرسپولیس برآیند.

پرسپولیسی ها البته اگرچه سبقه طولانی در آسیا ندارند، اما تا قبل از حضور کنونی در سال‌های 2003، 2009، 2011 و 2012 در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافته و 22 بازی انجام داده‌اند.

پرسپولیس در این 22 بازی، 9 برد و 5 تساوی و 8 باخت بدست آورده و در مقابل 33 گل زده، 29 گل نیز دریافت کرده است. پرسپولیس طی 10 بازی در خانه، 5 برد و 3 شکست داشته و در خارج از خانه نیز چهار برد بدست آورده است.

بهترین پیروزی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا پیروزی 6-1 مقابل الشباب امارات در فصل 2012 و بدترین باخت نیز با نتیجه 1-5 مقابل الغرافه قطر در فصل 2009 بوده است. با این همه النصر عربستان و بنیادکار دیگر تیم های گروه A هستند که با سرخ پوشان کشورمان به جدال خواهند پرداخت.

در بازی مقابل دیروز مقابل لخویا همه از درخشان برد می‌خواستند حتی خود درخشان نیز، چرا که نزاد فلاح جمعه گذشته بصورت تلویحی احتمال کنار گذاردن درخشان را درصورت باخت تایید کرده بود. جای نگرانی اینجاست در این وضعیت نابسامان پرسپولیس تهران این برد شیرین که می‌تواند کوهی از مشکلات را حل کند، چون غیرقابل پیش بینی بود و اکثر افراد احتمال باخت را می‌دادند همه پیش بینی‌ها را برهم زند و خود باعث شروع چالشی جدید باشد. مطمئنا هستند کسانی که امروز از دست درخشان دلخورند دقیقا به همان دلیل که تا قبل از بازی دیروز دلخور بودند و آن اینکه چرا درخشان نتیجه دلخواه آنان را نمی‌گیرد، و چرا دیروز علی رغم پیش بینی ها برد!

 باید به نظاره نشست و دید که آیا درخشان می تواند در طوفان این روزهای پرسپولیس جایگاهش را در نیمکت تثبیت کند و به سریال زمزمه حضور برانکو و افندی و قس علی هذا در اردوی سرخ پوشان پایان بدهد؟ شاید!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار