کد خبر: ۷۷۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 01 September 2019

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاههای مازندران : سعداله وطن‎خواه مدیرکل فرودگاههای استان گفت: در سال 98 يكي از مهمترين اقدامات ما به تملك در آوردن بخش ديگري از اراضي مورد نياز براي اجراي طرح توسعه فرودگاه ساري است كه در اين زمينه اقدامات لازم انجام شده و در حال پيگيري آن از طريق دادگستري هستيم.

عضوشورای اداری استانداری مازندران با بيان اينكه تملك اراضي مورد نياز اين فرودگاه در دو فاز انجام مي‎شود، گفت: در فاز اول كه سال گذشته انجام شد، براي نصب سامانه كمك ناوبري ILS، 16 هكتار كه بيشتر آن اراضي است، با اعتبار 190 ميليارد ريال به تملك فرودگاه در آمد و امسال در فاز دوم، با توجه به اينكه بيشتر 16.5 هكتار مورد نظر، ساختمان و ابنيه هستند روند تملك با اعتباري در حدود 700 ميليارد ريال انجام خواهد شد.

این مقام مسوول در مورد ديگر پروژه‎هاي برنامه‎ريزي شده در فرودگاه‎هاي اين استان گفت: با توجه به اينكه پيمانكار پروژه ديواركشي فرودگاه ساري مشخص شده است به اميد خدا از هفته آينده شاهد آغاز اجراي آن با اعتبار پيش‎بيني شده 110 ميليارد ريال خواهيم بود. همچنين پروژه زهكشي، فاضلاب و تصفيه‎خانه مركزي نيز از حدود 3 روز گذشته با اعتبار پيش‎بيني شده 220 ميليارد ريال آغاز شده است.

وي ادامه داد: پروژه موتورخانه و تاسيسات مركزي فرودگاه ساري نيز با توجه به اصلاحاتي كه از سوي ستاد شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران به مشاور آن ارجاع داده شده است پيش‎بيني مي‎كنيم كه با نهايي كردن اين اصلاحات، هفته آينده فراخوان مناقصه آن را منتشر كنيم.

مديركل فرودگاه‎هاي استان مازندران همچنين خاطرنشان کرد: در آخرين جلسه شوراي اداري استان مازندران كه با حضور معاون پارلماني رئيس جمهور در استانداري مازندران برگزار شد، پس از اينكه به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در فرودگاه ساري و ديگر فرودگاه‎هاي استان و تخصيص 1500 ميليارد ريال براي تملك اراضي و اجراي پروژه‎هاي زيرساختي و نصب سامانه كمك ناوبري پرداختيم، استاندار مازندران از مهندس امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها برای اين اقدامات و ميزان اعتبارات اختصاص داده شده تشكر و قدرداني كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار