کد خبر: ۷۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 16 August 2015

استان سی و دوم کشور که به گفته تصمیم گیران و تصمیم سازان آن از حیث زیر ساخت‌های ورزشی با محدودیت‌های بسیاری روبرو است و از محروم‌ترین مناطق کشور به شمار می‌رود، در حفظ و نگهداری داشته‌های ورزشی موجود نیز ناتوان است به طوری که این نقطه ضعف بزرگ در یک ماه اخیر دو اتفاق تلخ برای ورزش استان به وجود آورده است. با وجود کمبود سرانه ورزشی در البرز و فقیر بودن آن در مقایسه با استانداردهای موجود کشور، برخی سهل انگاری‌ها و کم‌توجهی‌های نیز بر شدت این محدودیت‌ها افزوده است چنان که روز به روز فرصت‌ها و موجودیت ورزش استان در حال کمرنگ شدن و محدودتر شدن است.

عملکرد متناقض مدیران ارشد استان البرز در مراقبت از داشته‌های ورزشی استان سبب شده علاوه بر از دست رفتن سهمیه‌های برخی رشته‌های ورزشی در سال‌های اخیر( حضور تیم ایران توسعه در لیگ برتر فوتبال ساحلی و حضور تیم فوتبال سایپا مهر کرج در لیگ دسته 2 کشور )، در چند ماه گذشته نیز خسارت‌های مهلک‌تری بر بدنه ورزش البرز وارد آید که از جمله مهم‌ترین آنها به موضوع انتقال تیم فوتبال سایپا به تهران بعد از 10 سال فعالیت در البرز و همچنین واگذاری پیست اسکی خور به بخش خصوصی می‌توان اشاره کرد. این اتفاقات تلخ که اعتراض اهالی ورزش و پیشکسوتان را نیز به همراه آورده موجی از نگرانی را از ادامه این روند ایجاد کرده است . واگذاری پیست اسکی خور در بی خبری مسوولان استان به بخش خصوصی و عدم برنامه‌ریزی اصولی در برخورد با موضوعی به نام سایپا را می‌توان در زمره اتفاقات تلخی دانست که تا مدتها اثرات زیان بار آن بر پیکره ورزش استان باقی خواهد ماند. اما نکته جالب توجه اظهار نظر مسئولان استان در برخورد با این دو موضوع است، به عنوان نمونه فرماندار کرج در اظهار نظری از متوقف شدن روند واگذاری پیست اسکی خور به بخش خصوصی در یکی از خبرگزاری‌های استان خبر داده بود که این موضوع خیلی زود با واکنش شرکت

توسعه، نگهداری و تجهیز اماکن ورزشی کشور روبرو شد و مدیران این مجموعه به صحبت‌های محمد تقی ایرانی درخصوص توقف روند واگذاری، را تکذیب کردند و گفتند بر خلاف صحبت‌های این مسئول ، کارانتقال پیست اسکی خور به بخش خصوصی تمام شده و سازمان خصوصی سازی با دست گذاشتن بر روی این پیست مراحل قانونی واگذاری این مجموعه را انجام داده است. بنا به اظهارات مسئولان این شرکت، روال قانونی این انتقال نیز حتی انجام شده و صورتجلسه این موضوع نیز تهیه و به امضاء مسئولان مربوطه رسیده است. درست در تاریخ هفتم دی ماه سال 93 بود که سازمان خصوصی سازی عرصه پیست، اعیان (ساختمان پایین پیست، سرویس بهداشتی، دکه‌ها، کانکس داخل پیست و جاده دسترسی داخل پیست)، تاسیسات و اماکن رفاهی پیست(حق الامتیاز و برند)، ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات این منطقه را به مناقصه گذاشت که این امر در ابتدا با مخالفت ضمنی مسئولان استان و مردم منطقه خور مواجه شد. اما در پایان با وجود غفلت و بی اعتنایی مسئولان استان البرز به مانند سایپا، پیست اسکی خور نیز با مبلغی در حدود هفت میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد تا در چند ماه گذشته دومین اتفاق تلخ ورزش استان البرز ثبت شود تا بیش از گذشته مشکلات مدیریتی استان سی و دوم کشور نمایان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار