کد خبر: ۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 24 February 2015
 استاندار مازندران با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی میزان بارندگی در استان و خطر بروز خشکسالی و کم آبی گفت: کشاورزی بحث مهم در اقتصاد استان است.

به گزارش مهر، ربیع فلاح جلودار صبح سه شنبه در شورای اداری استان گفت: باید نسبت به آب تخت کردن اراضی، شخم اراضی و نوع واریته ها از اکنون برنامه ریزی و کمک شود تا زمان را از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران در زمینه آب تشکیل می شود، گفت: در حال حاضر تلاشهای برای ساخت سد و مدیریت آب در استان صورت گرفته است.

استاندار مازندران به در پیش بودن سال جدید اشاره و ستاد تسهیلات سفر اشاره کرد و گفت: استان مازندران در طول سال مسافرپذیر است و همواره باید برای استقبال از مسافران آماده باشیم.

مازندران مهیای بزرگترین رویداد ورزشی کارگری می شود

وی با بیان اینکه مازندران، مهیای بزرگترین رویداد فرهنگی و ورزشی کارگران در روزهای آینده می شود گفت: این برنامه در سطح کشور بی نظیر است و امیدواریم میزبان خوبی باشیم.

فلاح جلودار همچنین یادآور شد: دو هزار ورزشکار در ۱۵ شهرستان استان در رشته های مختلف ورزشی رقابت می کنند و باید این رویداد به بهترین شکل مدیریت شود.

وی به اجلاس مقاومتی که با میزبانی وزارت کشور برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت در این اجلاس بحثهای زیادی شده است و باید از ظرفیتهای موجود در استانها استفاده کنیم.

بخش خصوصی محور فعالیتهاست/ بیان دستاوردهای سفر به روسیه

وی گفت: محور فعالیت ما باید روی بخش خصوصی باشد و به رغم مشکلات اقتصادی، امسال رقم تخصیص بودجه به استان خوب بوده است.

استاندار مازندران به سفر هیئت اقتصادی و سیاسی استان به روسیه اشاره کرد و گفت: این سفر در پی سفر اردیبهشت ماه استاندار آستراخان به مازندران صورت گرفته است.

فلاح جلودار بیان داشت: دستگاهها دولتی به عنوان سیاستگذار و پشتیبان بخش های اقتصادی باشند و باید زمینه مناسب برای توسعه مناسبات فراهم شود.

وی از آستراخان به عنوان دروازه به کشور بزرگ روسیه یادکرد و گفت: این درحالیست که مازندران استانی سرسبز و با شرایط مطلوب است و توافقات خوبی در سفر به روسیه انجام شده است.

ربیع فلاح جلودار با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات سفر به روسیه گفت: ایجاد اتاق سرای تجاری از جمله اقدامات بوده است و در نشست با تجار ایرانی در آستراخان نیز به نتایج خوبی رسیدیم.

سرای تجاری و پرواز هوایی ایجاد می شود

وی گفت: سرای تجاری پل ارتباطی بین تجار ایران با کشورهای حاشیه خزر است و همچنین برای صادرات محصولات مازندران به روسیه برنامه ریزی شود.

استاندار مازندران با عنوان اینکه کاروانسراهای بزرگی به نام ایران در آستراخان داشتیم عنوان کرد: بسیاری از این کاروانسراها به مرور زمان از بین رفته است.

وی یادآور شد: زمینه صادرات برخی اقلام کشاورزی استان به آستراخان، صدور خدمات فنی و مهندسی از دیگر توافقها بوده است.

وی عنوان کرد: ایجاد پرواز هوایی بین مازندران و آستراخان از دیگر توافقات بوده است و از اردیبهشت ماه این طرح طبق توافق صورت گرفته اجرایی می شود.

استاندار مازندران ادامه داد: فضا و زمینه خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد و باید از این فرصت ایجاد شده بهره گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در چارچوب مقرارات، تفاهمنامه و توافق هایی صورت گرفته است گفت: ایجاد سرای تجاری و راه اندازی پرواز هوایی باید به جدیت پیگیری شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه همایش بزرگ تاریخ محلی مازندران برگزار می شود، گفت: بنا داریم برای هر شهرستان استان، هفته فرهنگی درنظر گیریم.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان لایق بهترین ها هستند گفت: در زمینه طرح دریا باید طرحی خوب و مدرن در استان اجرایی شود.

در جلسه شورای اداری و هنگام شروع صحبت میرباقری قائم مقام وزیر کشور از خبرنگاران حاضر خواسته شد تا جلسه را ترک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار