رئيس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه تفاهم نامه ای برای ایجاد سرای تجاری بین استان مازندران و آستراخان روسیه امضاء شده است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی آمادگی جدی جهت تحقق تفاهمنامه استاندار مازندران و آستراخان روسیه را برای اجرا دارد و برای ایجاد اقدامات تجاری بخش خصوصی ورود خواهد کرد.
کد خبر: ۷۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 11 August 2015
 ویکتور ایوانویچ ویناکوروف شامگاه دوشنبه در نشست اتاق بازرگانی مازندران در استانداری، با اشاره به سفر استاندار مازندران به استان آستراخان روسیه و امضای تفاهم نامه، اظهار داشت: استاندار آستراخان برای اجرای این تفاهم نامه به بنده ماموریت داده است.
وی بیان کرد: تاجران استان مازندران خواستار احداث یک مرکز تجاری برای آنها شده اند و هدف اصلی از این سفر گسترش روابط تجاری برای ایجاد یک شرکت خصوصی است که برای تسهیل در ثبت آن آمادگی داریم.
وی با بیان اینکه ایجاد اتاق بازرگانی آستراخان را در اتاق بازرگانی مازندران را پذیرا هستیم و این اقدام را در آستراخان هم اجرایی می کنیم، افزود: برای ایجاد اتاق در دو استان باید تلاش شود.
ايوانويچ در مورد ایجاد نمایشگاه دایمی در آستراخان و شرکت راه ابریشم، گفت: حاضریم کارفرمایان شما را به عنوان غرفه دار معرفی کنیم و خواهان ایجاد روابط گسترده هستیم و در حال حاضر، مراودات پولی بین دو کشور برای تاجران دو کشور ایجاد مشکل می کند و روابط تجاری ما هم تحت تاثیر همین امر قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران  بیان کرد:مسئولان آستراخان به دنبال ارتباط با مازندران هستند و مهم‌ترین دغدغه استاندار مازندران در سفری که به این استان داشتند، مربوط به ایجاد سرای تجاری بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اضافه کرد: دو استاندار در سفر به آستراخان تفاهم‌نامه ایجاد سرای تجاری را امضاء کردند، ایجاد سرای تجاری زمینه مناسب برای برقراری ارتباط تجاری بین دو استان است.وی یادآور شد: استاندار مازندران به صورت هفتگی مسئله ایجاد سرای تجاری را پیگیری می‌کند، تحقق سرای تجاری پایگاهی برای بخش خصوصی مازندران در آستراخان می‌شود و مسئولان آستراخان نیز به این موضوع اذعان دارند و مسئولان دو استان تاکید دارند که ایجاد سرای تجاری انجام شود.

مهاجر بیان کرد: در تفاهم‌نامه مشترک دو اتاق بازرگانی مقرر کردند که فضای مناسبی برای توسعه تجارت در اختیار بازرگانان و تجار قرار گیرد.وی با اعلام اینکه آمادگی برای تحقق تفاهم‌نامه ایجاد سرای تجاری وجود دارد، گفت: مسئولان آستراخان نیز تدابیری اتخاذ کنند که ایجاد سرای تجاری انجام شود.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران عنوان کرد: ایجاد سرای تجاری زمینه گسترش تجاری بین بخش خصوصی دو استان را فراهم می‌کند و بسیاری از اقداماتی که در این مدت انجام نشده با ایجاد سرای تجاری محقق می‌شود.رازجویان معاون امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه دریای خزر حد فاصل ایران و روسیه هست و موقعیت تجاری مازندران در ارتباط با کل کشور حایز اهمیت است، گفت: سه بندر فعال امیر آباد، نوشهر و فریدونکنار و فرودگاههای استان می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی دو کشور ایفا کند.

وی با اشاره به تشکیل سرای تجاری و توجه به آن، اظهارداشت: با ایجاد سرای تجاری درخواست جدی فعالان تجاری محقق می شود.
رازجویان به ایجاد مشکلات استان آستراخان برای فعالان تجاری اشاره و تصریح کرد: مکلاتی همچون تسهیل در تحویل کالاها از، کشتی تجاری، فراهم کردن امکانات لازم برای واردات کالا، ایجاد خطوط منظم پروازی تجاری میتواند روابط را تعمیق بخشد.
رازجویان اذعان داشت:امیدواریم این سفر مشکلات را به حداقل برساند و ارتباطات دو طرف را محکم تر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار