رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه امیدواریم لایحه حمایت از محیط‌بانان طی چند ماه آینده تصویب شود گفت ا کنون دغدغه سازمان محیط زیست احتمال ایجاد گرد و غبار ناشی از خاک‌های ریزدانه به جا مانده از رسوبات سیل است.
کد خبر: ۷۳۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 20 April 2019

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه امیدواریم لایحه حمایت از محیط‌بانان طی چند ماه آینده تصویب شود گفت ا کنون دغدغه سازمان محیط زیست احتمال ایجاد گرد و غبار ناشی از خاک‌های ریزدانه به جا مانده از رسوبات سیل است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست، عیسی کلانتری در دیدار با رئیس‌جمهوری، با بیان اینکه تاثیر سیلاب‌ها بر محیط زیست کشور چندان خسارت بار نبوده است، گفت: دغدغه سازمان محیط زیست احتمال ایجاد گرد و غبار ناشی از خاک‌های ریزدانه به جا مانده از رسوبات سیل است.

وی همچنین بر پیگیری و حل موضوع گرد و غبار در استان سیستان و بلوچستان، به عنوان اولویت دولت و سازمان محیط زیست تاکید و اظهار کرد: با توجه به دغدغه رییس جمهور برای تخصیص مناسب حق‌آبه‌ها از جانب وزارت نیرو تالاب‌های غرب و جنوب غرب کشور پر آب شده‌اند و ۲۵ تا ۳۰ درصدی تالاب‌های سیستان و استان فارس آبگیری شده‌اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه درباره مدیریت و دفع مناسب پسماندها با توجه به حذف بودجه یک میلیارد دلاری پیشنهادی دولت از سوی مجلس در بودجه ٩٧ و عدم ارائه آیین نامه لازم برای استفاده از اعتبار هزار میلیارد تومانی توسط وزارتخانه های ذیربط در سال گذشته، گفت: تلاش‌های انجام شده در این زمینه صرفا توسط اقدامات جاری شهرداری‌ها بوده و به توجه بیشتر مجلس و دولت در این زمینه نیاز داریم.

کلانتری در ادامه این جلسه با اعلام‌ بهبود چشمگیر شاخص‌های کیفی هوا در تهران و سایر کلانشهرها، اقدامات انجام شده درباره برنامه پایش فراگیر، تداوم پایش صنایع آلاینده و ایجاد هماهنگی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های ذیربط را توضیح داد و از همکاری وزارت نفت و شهرداران این شهرها تقدیر کرد.

وی همچنین گزارشی از وضع محیط بانان سازمان و روند تصویب لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی مطرح و درباره تصویب این لایحه طی چند ماه آینده ابراز امیدواری کرد و در ادامه پیشرفت روند احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

رئیس‌جمهوری پس از استماع این گزارش با ابراز خرسندی و تقدیر از تلاش‌های انجام شده در سازمان محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه و ارتقای مطلوب وضعیت هوای کلانشهرها و تهران، بر لزوم حفاظت جدی از زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده کشور و رسیدگی به وضعیت محیط بانان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار