معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دو استان گلستان و مازندران علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض کشاورزان تا سه سال تسهیلات شان امهال می‌شود.
کد خبر: ۷۳۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹ 08 April 2019

 معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دو استان گلستان و مازندران علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض کشاورزان تا سه سال تسهیلات شان امهال می‌شود.

به گزارش فارس، عبدالمهدی بخشنده، معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نخستین جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در سال 98، در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و اظهار کرد: دو استان گلستان و مازندران علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض کشاورزان تا سه سال تسهیلات شان امهال می‌شود.

معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در جلسه امشب گزارشی از خسارات وارده به بخش کشاورزی درباره سیل اخیر به جلسه ارائه دادیم و‌ همان طور که ۱۵ استان کشور درگیر سیل اخیر بودند میزان خسارت وارده در استان های مختلف متفاوت بوده است؛ ۷۶ درصد خسارات وارده به بخش کشاورزی مربوط به ۴ استان خوزستان،گلستان، مازنداران و لرستان است. خوشبختانه در سایر استان ها سیل فروکش کرده و خسارات گسترش پیدا نمی کند اما متاسفانه در استان خوزستان با توجه به رهاسازی آب در رودخانه ها و بازشدن دریچه سدها متاسفانه روز به روز درحال گسترش است، البته خوزستان را به صورت ویژه ای در دست رصد داری.

«خسارت وارده به کشاورزان خوزستانی بسیار گسترده است و در جمع بندی بخش کشاورزی در این استان‌های مختلف ۶۸۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. هم اکنون ۹۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور یر آب هستند و صد و‌ هشت هزار هکتار از باغات ما در استان های مختلف آسیب دیده است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار