فلاح جلودار استاندار مازندران ضمن بیان انعقاد قرار اد برای اکتشافات معدنی در استان،تصرح کرد:میزان اکتشافات در استان در حال حاضر یک درصد است که با بهره برداری و تحقق اکتشافات جدید، این میزان به حدود ۲۰ درصد می رسد.
کد خبر: ۷۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 06 August 2015
به گزارش تابناک مازندران نقل ازمهر، در اولین روز از هفته رسانه مازندران، مدیران رسانه های مازندران با ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران دیدار کردند و در این نشست، بر لزوم برنامه ریزی برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان تاکید شد.
ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه نباید زیاد روی منابع دولتی تکیه کنیم تصریح کرد: هرچند تلاش شده ضریب بودجه استان را ارتقا دهیم اما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه استان تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه برای استخراج از معادن استان قرارداد منعقد شده است گفت: برای پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر از مناطق استان قرارداد اکتشافات معدنی منعقد شده است.
وی با بیان اینکه میزان اکتشافات در استان در حال حاضر یک درصد است یادآور شد: با بهره برداری و تحقق اکتشافات جدید، این میزان به حدود ۲۰ درصد می رسد.
استاندار مازندران با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در زمینه نفت و گاز در استان یادآور شد: بزودی منطقه آزاد فناوری نفت و گاز در استان با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی کلنگزنی می شود.
استاندار مازندران از مازندران به عنوان استان استثنایی یاد کرد و گفت: ورود و اقامت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر شب در ایام نوروز نشان از پتانسیل بالای این استان است.

مهارت آموزی ۳۰ هزار نفر در مازندران

ربیع فلاح جلودار با تاکید بر نقش مهم مهارت آموزی در ایجاد اشتغال یادآور شد: هزار و ۷۰۰ مرکز آموزشی در استان وجود دارد که سال گذشته ۳۰ هزار نفر در آن آموزش دیدند.
استاندار مازندران با بیان اینکه زیرساختی نسبی در استان وجود دارد با بیان پالایش دو هزار واحد صنعتی یادآور شد: ۲۸ واحد صنعتی راکد در استان دوباره فعال شدند.
وی با گرامیداشت روز خبرنگار، بر لزوم ساماندهی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: نقد منصفانه و دلسوزانه باید وجود داشته باشد و اصحاب رسانه باید بذر امید را در جامعه بپاشند زیرا امید همواره سبب نشاط می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیزبا اشاره به تشکیل ستاد هفته رسانه در استان، برگزاری اصحاب رسانه با ائمه جمعه، نشست با استاندار، بازدید از دفاتر خبرگزاری ها ونشریات، بازدید از پروژه های استانی و تجدید میثاق با شهدای غواص را از جمله برنامه های هفته رسانه در استان بیان کرد.

رونمایی از تمبر شهید شاخص رسانه مازندران

احد جاودانی از انتخاب شهید شاخص رسانه در استان خبر داد و گفت: شهید تبریزی از شهدای کوهی خیل جویبار به عنوان شهید شاخص رسانه معرفی شده است.
وی شناسایی خبرنگاران جانباز و جبهه و جنگ را از دیگر برنامه ها بیان کرد و آن را پیوند بین دفاع مقدس و اصحاب رسانه برشمرد و گفت: در مراسم روز خبرنگار از تمبر شهید شاخص استان نیز رونمایی می شود.
احمد مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه در سال جاری بیش زا ۱۴ هزار خبر در روزنامه های و خبرگزاری های استان مربوط به حوزه استانداری و فرمانداریها منتشر شده است، ظرفیت موجود در رسانه های استان را مطلوب برشمرد.
وی بیان داشت: انتخاب و ایجاد هفته رسانه از طرح های خوبی است که در راستای جریان سازی و اطلاع رسانی مهم است.
مظفری، تجلیل از خبرنگاران را تجلیل از دانایی و خردوری برشمرد.
عباس رمدانی رئیس انجمن صنفی رسانه های مجازی استان مازندران نیز با اشاره به ضریب نفوذ ۹۵ درصدی اینترنت در مازندران، فعالیت رسانه های مجازی در استان را مطلوب برشمرد و گفت: ۱۴۸ سایت مجازی در استان ثبت شده است.

‌وضعیت نامناسب اقتصادی خبرنگاران

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی خبرنگاران خوب نیست، تصریح کرد: برخی از خبرنگاران با سالها فعالیت در این حوزه، هنوز بیمه نیستند و از مشکلات اقتصادی رنج می برند.
حسین قربانی مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران، با اشاره به اینکه خانه مطبوعات استان مازندران فاقد ساختمان است، خواستار همکاری مسئولان و دستگاههای مرتبط برای خرید ساختمان مناسب شد. 
دیدار با علی اعظم اصغری قاجاری جانباز و دیدار خانواده شهید شاخص رسانه، سیف الله تبریزی از دیگر برنامه های روز اول هفته رسانه در مازندران بوده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار