خشکسالی تهدیدی جدی برای کشاورزی در سال آینده؛
بدون شک یکی از کم بارش ترین فصل های پائیز و زمستان در استان مازندران در سال 1393 رقم خورد . نگاهی به میزان بارش در این استان نشان می دهد که...
کد خبر: ۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ 23 February 2015
بدون شک یکی از کم بارش ترین فصل های پائیز و زمستان در استان مازندران در سال 1393 رقم خورد . نگاهی به میزان بارش در این استان نشان می دهد که در سال 90 نزدیک به 17 درصد اراضی  کشاورزی مازندران در معرض خشکسالی  و 23 درصد در معرض  تهدید کم آبی قرار داشت.
البته بر اساس آنچه که مسئولین مرتبط با این حوزه می گویند تداوم مشکل آب  برای بخش  کشاورزی مازندران همچنان مشهود است ضمن اینکه همچنان اضافه برداشت از آب های زیرزمینی نیز تهدید جدی برای خشکسالی اراضی کشاورزی برای سال زراعی جدید محسوب می شود.
در این میان اگر چه نمی توان منکر نقش تغییرات اقلیمی  و کمبود اعتبارات در بوجود آوردن  خطر خشکسالی برای زمین های کشاورزی مازندران بود اما عدم آینده گری علمی و فقدان کارشناسی های لازم  و عدم اعتبارات لازم سبب شده تا هر ساله شاهد هدر رفت حجم وسیعی از بارش های طبیعی در استان به دل دریا  باشیم در حالی که با ذخیره سازی و هدایت صحیح آب های حاصل از نزول رحمت الهی در مازندران می توان بسیاری از مشکلات کشاورزان در فصل تابستان و گرما در زمینه تهیه آب  را مرتفع کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار