سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: پس از مراجعه شاکی برای شکایت، کارشناسان فتا، با اقدامات پلیسی و فنی جوان ۲۵ ساله‌ای را شناسایی و دستگیر کردند.
کد خبر: ۷۰۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱ 27 January 2019
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از دستگیری پسر ۲۵ ساله به جرم اخاذی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سرخوش نهاد با اعلام این خبر اظهار کرد: با گزارش خانمی به پلیس فتا مبنی بر تهدید فردی در فضای مجازی به انتشار اطلاعات شخصی او پرونده شناسایی متهم در جریان کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از مراجعه شاکی برای شکایت، کارشناسان فتا، با اقدامات پلیسی و فنی جوان ۲۵ ساله‌ای را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش نهاد تصریح کرد: پس از بررسی و تحقیقات، مشخص شد که این جوان با طراحی و ارسال بد افزار و نرم افزار‌های مخرب به گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی، سعی در به دام انداختن و به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربران داشته است.

وی اضافه کرد: تلفن همراه فرد شاکی با دانلود این بدافزار‌ها آلوده شده و اطلاعات شخصی وی در اختیار جوان ۲۵ ساله قرار گرفت.

سرهنگ سرخوش بیان کرد: پس از تهدید این جوان به انتشار اطلاعات شخصی و اخاذی، شاکی با مراجعه به موقع و شکایت نزد پلیس فتا، اخاذ فضای مجازی به دام افتاد.

رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان توصیه کرد: کاربران باید برای استفاده از هر برنامه و نرم افزار، از سایت‌های معتبر استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار