مدیرعامل شرکت برق استان همدان با بیان اینکه پرت انرژی برق در اوایل انقلاب ۲۴ درصد بوده است، گفت: در حال حاضر پرت برق به ۱۰.۵۷ رسیده است که نسبت به اوایل انقلاب کاهش ۱۴ درصدی دارد.
کد خبر: ۷۰۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ 24 January 2019
محمد مهدی شهیدی اظهار کرد: تلفات برق استان همدان تا پایان امسال به ۱۰.۲ درصدخواهد رسید.

 به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: برق‌های غیرمجاز و دستکاری در لوازم اندازه گیری بیشترین پست برق را شامل می‌شود.

 وی با بیان اینکه در سال ۹۶ میزان مصرف انرژی در کشور ۲۵۵ میلیارد کیلووات ساعت بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در استان همدان ۳.۲ میلیارد کیلو وات ساعت برق مصرف شد که یک سوم مصرف کشور را به خود اختصاص داد.

 شهیدی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا سال ۹۶ به طور میانگین هر سال یک درصد از تلفات برق کشور کاهش یافت که در نهایت ۲۵۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی و بازگشت سرمایه صورت گرفت.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه در گذشته برق کالای خدماتی بوده، خاطرنشان کرد: از سال ۸۵ بازار بورس انرژی مطرح شد و نگاه به برق به عنوان کالای اقتصادی تغییر کرد.

 وی با اشاره به واگذاری تولید برق به بخش خصوصی، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۵ درصد از انرژی برق توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

 شهیدی با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان، یادآور شد: در استان همدان سال سال ۹۵، ۹۶ نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی وارد مدار شده و ۴ نیروگاه دیگر در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

 وی ادامه داد: همچنین ۱۱.۸ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده (chp) در سال ۹۵ و ۹۶ در استان همدان وارد مدار شده و امسال نیز ۶ مگاوات وارد مدار خواهد شد.

وی درباره تولید برق از انرژی‌های نو در استان همدان، اظهار کرد: شهرستان‌های اسدآباد تویسرکان و ملایر پتانسیل ایجاد نیروگاه بادی را در استان همدان دارا هستند به طوریکه سرعت باد در این شهرستان‌ها بیش از ۷.۵ متر بر ثانیه است.

 شهیدی ادامه داد در سال گذشته یک متقاضی نیروگاه بادی در استان همدان وجود داشت که این نیروگاه متاسفانه با مشکل اجرایی روبرو شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های نوین از جمله قرائت کنتور از راه دور و فرمان قطع برق مشترکین از راه دور، یادآور شد: در استان همدان ۸۷۰۰ کنتور فهام نصب شده است که عمدتاً در بخش کشاورزی و صنعت بوده است.

 شهیدی با بیان اینکه در اوایل انقلاب ۸۶ هزار مشترک برق در استان همدان وجود داشت، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تعداد مشترکین برق استان همدان به ۷۲۲ هزار مشترک رسیده است که او در مقایسه با اوایل انقلاب ۹ برابر شده است.

 وی با بیان اینکه در سال ۵۷؛ ۹۴ روستای استان همدان از نعمت برق برخوردار بودند، اظهار کرد:در سال ۹۶، ۱۰۰ درصد روستا‌های استان همدان معادل ۱۰۷۱ روستا برق دار شده اند.

 وی با اشاره به اینکه مصرف انرژی در سال ۵۷ در استان همدان ۱۴۶ میلیون کیلو وات ساعت بود، افزود: در پایان سال ۹۶؛ سه میلیارد و دویست میلیون کیلووات ساعت انرژی در استان همدان مصرف شده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه در سال ۵۷؛ ۵۹ میلیون کیلو وات ساعت برق به بخش کشاورزی اختصاص داده می‌شد، ادامه داد: در سال ۵۷ در استان همدان ۶۵ حلقه چاه کشاورزی از برق استفاده می‌کردند، اما در پایان سال ۹۶؛ ۶۵۸۲ حلقه چاه یک میلیارد و ۷۶۶ میلیون کیلووات ساعت برق مصرف کرده‌اند.

 وی ظرفیت پست‌های توزیع برق استان همدان را در اویل انقلاب ۱۷۴ مگا آمپر دانست و افزود: در حال حاضر ظرفیت پست‌های توزیع برق استان همدان به ۲۳۴ مگا آمپر رسیده است که نسبت به اوایل انقلاب ۱۳ برابر شده است.

 شهیدی با بیان اینکه خودباوری و اعتماد به نفس در صنعت برق یکی از دستاورد‌های مهم ۴۰ ساله صنعت برق در کشور است، گفت: در گذشته عمده تاسیسات برق استان توسط شرکت‌های خارجی تولید می‌شد، اما از سال ۷۴ به بعد عمده تاسیسات فوق توزیع و انتقال توسط متخصصین داخلی احداث به بهره برداری رسیده است.

 وی با اشاره به صدور خدمات مهندسی برق به کشور‌های همسایه یادآور شد: صدور خدمات مهندسی برق در حوزه خاورمیانه به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم است به طوری که صدور انرژی به کشور‌های همسایه در ساعاتی که پیک برق پایین است انجام می‌گیرد و در ساعاتی که با پیک روبه‌رو هستیم واردات برق صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار