علیرضا در‌ویش‌نژاد در خصوص موزه‌ی هنر معاصر، تصریح کرد: با همکاری استانداری و سازمان مدیریت کشور، به دنبال تکمیل این پروژه هستیم که برای این کار ۵ میلیارد تومان اعتبار تأمین کرده‌ایم، زیرا این موزه برای شهر همدان ضرورت دارد.
کد خبر: ۷۰۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 24 January 2019
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: برای دفاع از اصحاب رسانه و مطبوعات، نام دستگاه‌های خاطی را اعلام خواهم کرد. 
به گزارش ایسنا، در‌ویش‌نژاد، در جمع خبرنگاران، گفت: نباید از رسانه، استفاده ابزاری کرد، زیرا پویایی و تحرک جامعه، به رسانه بستگی دارد.
وی در خصوص بحث کاغذ، خاطر نشان کرد: مشکل کمبود کاغذ را به طور کامل حل کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه، مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است، اظهار کرد: جامعه بدون مطبوعات و رسانه، مرده است و مشکلات جدی را در پی خواهد داشت.
وی در خصوص بستر سازی فرهنگی، گفت: کشور ما دارای دو فرهنگ ایرانی و اسلامی است و باید برای استفاده از آن، میان این دو موضوع ارتباط برقرار کنیم که در این خصوص به همکاری تمام دستگاه‌های فرهنگی نیازمندیم.
وی با اشاره به آزادی رسانه و مطبوعات، تأکید کرد: آزادی مد نظر ما، موارد مصرح در قانون جمهوری اسلامی است که سعی در اجرای آن به نحو احسن داریم.
درویش‌نژاد با اشاره به چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، ذکر کرد: به لحاظ مبانی و دیدگاهی، انقلاب، بر پایه فرهنگ شکل گرفت، زیرا بنیان گذار و مؤسس آن تمام موارد فرهنگ را در شخصیت خود داشت، شعار و آرمان‌های ترسیم شده، فرهنگی و هدف آن مبارزه با ظلم و بی عدالتی در جامعه بود.
وی با بیان اینکه تجلیل از انقلاب، تجلیل از فرهنگ است، افزود: در این چهل سال مدینه فاضله ایجاد نکرده‌ایم، اما به بخش‌های مهمی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب جامه‌ی عمل پوشانده ایم. 
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد در این چهل سال، به کتاب توجهی ویژه کرده، که نمود این مطلب، گسترش نمایشگاه‌های کتاب است.
وی با اظهار اینکه، در ایام دهه فجر تجلیل از هنرمندان را خواهیم داشت، گفت: ۳۸ انجمن فرهنگی و هنری در همدان فعالیت می‌کنند که نشان از تحقق بخشی از انقلاب است.
این مقام مسئول در خصوص انتشار نشریه، خاطر نشان کرد: برای صدور مجوز نشریات، ممیزی را برداشته و آزادی عمل رسانه و مطبوعات را گسترش داده‌ایم و با افراد مشتاق به فعالیت در این حوزه مخالفتی نخواهیم داشت.
وی در خصوص موزه‌ی هنر معاصر، تصریح کرد: با همکاری استانداری و سازمان مدیریت کشور، به دنبال تکمیل این پروژه هستیم که برای این کار ۵ میلیارد تومان اعتبار تأمین کرده‌ایم، زیرا این موزه برای شهر همدان ضرورت دارد.
وی در خصوص مجتمع فرهنگی واقع در تپه‌ی مصلی، اظهار کرد: برای زیر ساخت این پروژه ۴ میلیارد تومان هزینه شده که در حال حاضر راکد مانده است و برای تکمیل آن به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در بودجه سال ۹۸، اعتباراتی به آن تخصیص یافته است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها، تأکید کرد: باید زیرساخت‌های فرهنگی برای بهره‌وری کامل از شهرستان‌ها ایجاد شود که به دلیل محدودیت منابع اعتباری از ظرفیت شورای شهر و شهرداری‌ها استفاده خواهیم کرد.
درویش‌نژاد در خصوص همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای فرهنگی و هنری با شهرداری منعقد کرده‌ایم که در رتبه‌بندی کشوری در جایگاه اول یا دوم قرار دارد.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص شادی و نشاط در جامعه، اعلام کرد: در راستای ایجاد شادی، گام اول را در ۲۹ آبان ماه طی مراسم شادی پیمایی برداشتیم و برنامه‌ی بعدی پس از دهه‌ی فاطمیه در اول اسفند ماه خواهد بود.
وی از برنامه‌های آتی خود، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب از جمله اقدامات مهم و قطعی ارشاد است و سعی در اجرای آن تا پایان سال جاری داریم.
وی در خصوص پردیس سینمایی، یادآور شد: این پروژه از الزامات ارشاد نبوده، بخش خصوصی ورود کرده و زمین را گرفته است، ما فقط در حمایت از این پروژه عمل کرده‌ایم.
مدیرکل ارشاد استان همدان، تأکید کرد: من در مدت فعالیت خود هیچگاه وعده نداده و تنها به برنامه‌های خود عمل کردم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار