سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت:‌ باکو هیچگاه در تحریم‌های ضدایرانی مشارکت نداشته و همواره از برنامه‌های صلح‌آمیز ایران حمایت کرده است.
کد خبر: ۷۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 02 August 2015

محسن پاک ‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: به زودی شاهد سفر هیئت اقتصادی جمهوری آذربایجان به تهران خواهیم بود تا بعد از توافق هسته‌ای توانمندی روابط دو کشور را شاهد باشیم.

وی به دیدار اخیر خود با شاهین مصطفی اُف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: در این دیدار شاهین مصطفی اُف توافق ایران و کشورهای 1+5 را یک اقدام مهم در راستای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه اعلام کرد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان یادآور شد: باکو هیچگاه در تحریم‌های ضد ایرانی شرکت نداشته و از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کرده است.

پاک آیین سفر هیئت اقتصادی جمهوری آذربایجان به تهران همراه با یک هیئت بزرگ اقتصادی متشکل از مقامات دولتی و اصحاب بخش خصوصی را در راستای افزایش همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری دانست.

وی تصریح کرد: نتایج این سفر مقدمه برگزاری موفقیت‌آمیز دهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در نیمه دوم سال جاری خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با تأکید بر سیاست ایران مبنی بر تقویت و توسعه روابط با کشورهای برادر و همسایه گفت: ما برای روابط با کشورهایی که در زمان تحریم‌های ظالمانه، در کنار ملت ایران بوده‌اند اهمیت زیادی قائل هستیم.

پاک آیین افزود: ملاقات‌های متعددی که بین رؤسای جمهور ایران و آذربایجان و دیگر مقامات دو کشور طی دو سال گذشته انجام شده که نشان‌دهنده عزم جدی طرفین برای توسعه مناسبات دوجانبه است.

وی بیان کرد: ایران‌ خواهان روابط برادرانه با تمام کشورهای منطقه است و ما امیدواریم روابط تهران و باکو نیز در این چارچوب توسعه یابد.

شاهین مصطفی اُف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با دعوت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور 12 مرداد به تهران سفر خواهد کرد.

مصطفی اُف را در این سفر نمایندگان بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از بخش خصوصی و دولتی، انرژی، حمل و نقل، ارتباطات، بانکی و نفت جمهوری آذربایجان همراهی خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار