نماینده مردم قائمشهر
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ از رشد ۶۱ درصدی مالیات بر مشاغل در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 14 January 2019

 سیدعلی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، گفت: این نشست با حضور وزیر اقتصاد، معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان امور مالیاتی و مجموعه معاونین مالیاتی و خزانه وزارت اقتصاد برگزار شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، با بیان اینکه در این نشست درآمدهای مالیاتی و شاخص های آن مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: گزارشی در خصوص مجموعه درآمدهای مالیاتی اعم از مالیات مستقیم و کالا و خدمات در چارچوب جداول مرتبط با بودجه سال 98 ارائه شد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: میزان رشد درآمد مالیاتی به نسبت سال 97 در قالب اعداد و ارقام به تفکیک مجموعه افرادی که مشمول مالیات، اشخاص حقوقی، مالیات بردرآمد، مالیات بر ثروت، مالیات های مستقیم و مالیات کالا و خدمات به اطلاع اعضای کمیسیون تلفیق بودجه رسید.

وی تاکید کرد: بیشترین حجم رشد مالیاتی را در بحث مربوط به مالیات مشاغل داریم به عبارتی درآمد مالیاتی از محل مالیات مشاغل به نسبت سال 97 در سال آینده، 61 درصد رشد دارد.

ادیانی در توضیح رشد 61 درصدی مالیات مشاغل، گفت:برای کل مشاغل و کسبه آنچه باید نسبت به کسب درآمد و فعالیت های مرتبط با بازار داشته باشند،مالیات پرداخت کنند، افزایش 61 درصدی پیش بینی شده البته این رشد چیزی است که در لایحه دولت آمده و ممکن است در کمیسیون تلفیق و صحن علنی دستخوش تغییرات قرار گیرد.

بیشترین حجم رشد مالیاتی را در بحث مربوط به مالیات مشاغل داریم به عبارتی درآمد مالیاتی از محل مالیات مشاغل به نسبت سال 97 در سال آینده، 61 درصد رشد دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به بخش دیگر از نشست کمیسیون تلفیق بودجه، بیان داشت: بدهی ها و مطالبات دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از بدهی که دولت به پیمانکاران، اشخاص حقوقی تعاونی، اشخاص حقوقی خارجی، موسسات نهادهای عمومی غیردولتی، بانک ها و موسسات مالی اعتباری خصوصی دارند، تشریح شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبصره 5 لایحه بودجه سال 98 که مرتبط به انتشار اوراق اسناد خزانه است، بیان داشت: عملکرد انتشار اوراق بهادار به تفکیک سنوات 92 تا 97 با آمار و ارقام ارائه شد و همچنین ظرفیت پیش بینی شده برای انتشار اوراق در لایحه بودجه سال 98 تبیین شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، با بیان اینکه در دو نشست شاخص های بودجه در حوزه منابع و مصارف مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: احتمالا کمیسیون تلفیق با حضور مسئولان ذیربط و کشوری وارد بررسی کلیات بودجه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار