مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه با توجه به سه ساله شدن هنرستان‌ها با کمبود تجهیزات در این مراکز مواجه هستیم؛ گفت: برخی اعتبارات حوزه پرورشی به دیگر نهاده‌ها و سازمان‌ها داده می‌شود و سرانه پرورشی که از پیش وجود داشته نیز حذف شد.
کد خبر: ۶۹۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 14 December 2018

 نشست علی اسماعیلی رئیس مجمع نمایندگان استان با عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های نهاد قانونگذاری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان در محل اداره کل این سازمان برگزار شد، ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی برای رفع برخی مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت و پیشبرد اهداف متعالی این نهاد اثرگذار در جهت تربیت و پرورش هرچه بهتر نسل‌های آینده مورد بررسی قرار گرفت.

عسکری نیکزاد در ابتدای سخنانش در این نشست با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در توسعه کشور گفت: هرگاه آموزش و پرورش دغدغه جدی مسئولان باشد، مشکلات بسیاری در کشور حل می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش در چند سال آینده با 5 چالش اساسی مواجه است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بازنشستگی بخش اعظمی از نیروهای استان به ویژه در بخش امور تربیتی و فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وجود مشکلات عدیده در استان؛ خاطرنشان کرد: با توجه به سه ساله شدن هنرستان‌ها با کمبود تجهیزات در این مراکز مواجه هستیم که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد رقمی در حدود 17 میلیارد تومان نیاز است تا هنرستان‌های استان از استانداردهای تجهیزات کارگاهی برخوردار شوند؛ همچنین اغلب ساختمان‌های هنرستانی فرسوده هستند که نیاز به ساخت هنرستان جدید را ضروری می‌سازد.

این مسئول در همین زمینه به پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش به‌ویژه 20 فضای ورزشی نیمه تمام در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به ورزش خیز بودن استان، سهم آموزش و پرورش از سرانه فضاهای ورزشی بسیار کم بوده و این رقم از میانگین کشوری پایین‌تر است.

نیکزاد ادامه داد: در این زمینه می‌توان به الحاق ماده 53 و سهم یک درصد دستگاه‌ها اشاره کرد که می‌تواند به آموزش و پرورش تعلق گیرد و متأسفانه چنین مهمی اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن اشاره به اعتبارات حوزه پرورشی، متذکر شد: برخی اعتبارات حوزه پرورشی به دیگر نهاده‌ها و سازمان‌ها داده می‌شود و سرانه پرورشی که از پیش وجود داشته نیز حذف شد. در این حالت مربی پرورشی نمی‌تواند فعالیت داشته باشد و با دست خالی روبرو است.

وی تصریح کرد: اغلب دارالقرآن‌ها و کانون‌های ما استیجاری و تخریبی هستند، اردوگاه‌های ما نیاز به بازسازی و تعمیر دارند، ساختمان‌های نیمه تمام در این بخش بسیار است و نیاز است که با تزریق اعتبار به دارالقرآن‌ها، کانون‌ها و اردوگاه‌ها توجه جدی صورت گیرد و اماکن جدید ساخته یا اماکن فعلی مورد تعمیر قرار گیرد.

علی اسماعیلی نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش را دوست داشته و بدان اعتقاد دارم، گفت: مجلس شورای اسلامی تمام توان خود را برای حل مشکلات آموزش و پرورش به‌کار می‌گیرد.

وی افزود: در همین زمینه مجلس امسال این مجوز را به آموزش و پرورش داد که بتواند فضاها و اماکن آموزشی و غیره را جابه‌جا کند؛ این یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند مورد استفاده وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران به ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ترمیم و رفع چالش‌های موجود اشاره و اذعان کرد: از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده شود که خوشبختانه مازندران رتبه نخست کشور را در بخش مدارس غیر دولتی در اختیار دارد؛ این یک فرصت برای آموزش و پرورش محسوب شده که باید قدر آن را دانست.

گفتنی است در سال تحصیلی 98-97 تعدادی قریب به 537 هزار و 540 دانش‌آموز در 4 هزار و 865 مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

شایان ذکر است طی سال تحصیلی جاری، بیش از 39 هزار معلم در مدارس دولتی استان، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مازندرانی در مقاطع گوناگون را بر عهده دارند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار