مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با روز جهانی جنگل، جنگل فندقلوی نمین پاکسازی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 30 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید رضا موسوی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های پاکسازی جنگل در مناطق مختلف استان با مشارکت تشکل‌های غیردولتی اظهار کرد: ما امروز در یک برنامه مشترک با همکاری منابع طبیعی،‌ تشکل‌های مردم نهاد و بسیج سازندگی و همچنین هلال احمر در یک حرکت فراگیر و گسترده طرح پاکسازی جنگل فندقلو را انجام می‌دهیم.

وی افزود: حضور اقشار مختلف مردم و جمع کثیری از دوستداران طبیعت در این مراسم می‌تواند نمود و نشانی از اهمیت جنگل و حفظ منابع طبیعی باشد که همه علاقمند هستند در این زمینه پیشقدم شده و امکان انجام طرح‌های کاربردی و عملیاتی را داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل اهمیت جنگل و حفاظت از آن را یادآور شد و گفت: جنگل نقش مهمی در تولید اکسیژن، سلامتی هوا، ذخیره آب، تولید چوب مورد نیاز و بالاتر از آن تلطیف طبیعت بکر و خدادادی دارد که ضربه زدن و تخریب جنگل در حقیقت قطع تنفس مردم و نفس کشیدن سالم آنها است.

موسوی با بیان اینکه جنگل و زیبایی‌های آن باید مورد حفاظت و مراقبت قرار گیرد، بیان کرد: در سال‌های اخیر روند تخریب جنگل‌ها و از بین رفتن این موهبت الهی به دلیل قصور و کوتاهی بشر بسیار نگران‌کننده و تامل‌ برانگیز است که ضروری است در صیانت از این موهبت الهی همه تلاش کنیم.

این مسئول روستاییان و جنگل‌نشینان را اصلی‌ترین نیروها و مجموعه‌های مراقبتی در جنگل و صیانت از آن اعلام کرد و ادامه داد: اگر امروز برخی از منابع جنگلی ما به خطر افتاده و یا در معرض آسیب است باید بیشتر از این هوشیار و مراقب باشیم تا چنین اتفاقی ناگواری و تلخی رخ ندهد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر جنگل فندقلو در هفته پیش‌رو سعی خواهیم کرد در سایر مناطق طبیعی و جنگلی استان امر پاکسازی فراگیر و عمومی را با حضور مردم انجام دهیم تا آسیب‌ها و نگرانی‌های مختلف از بین برود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار