انتقال آب دریای خزر طبعا توازن آب این دریا را برهم می زند و تاثیر منفی زیادی برجا خواهد گذاشت . بهتر است بعد از بحث این انتقال که از زمان احمدی نژاد (رئیس جمهور قبلی اهل سمنان ) آغاز شد و حال توسط آقای روحانی دیگر رئیس جمهور اهل سمنان ، ؟! مطرح می شود درجای خود قابل بحث و بررسی است .
کد خبر: ۶۸۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 05 December 2018

به گزارش تابناک مازندران، رییس جمهور روز گذشته در ورزشگاه تختی شاهرود،در بخشی از سخنان خود اظهار داشته بود که ما نیاز داریمنماینده های مازندران که بخشی از آب موردنیاز کشور را از جنوب و بخشی را از دریای خزر تامین کنیم. این سخنان روحانی با واکنش شدید نماینده های مازندران و کارشنان امر مواجه شد . کارشناسان اعتقاد دارند در طرح انتقال آب خزر به سمنان میلیاردها پول خرج می کنیم تا کیفیت زندگی مردم را پایین بیاوریم؛ این فاجعه‌ جبران نشدنی است.

براساس این گزارش، اکثر نماینده های مجلس مازندران واکنش تندی در قبال انتقال آب دریای خزر به سمنان داشتند .

واکنش شاعری، نماینده شرق مازندران به طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان:

سخنان رییس جمهور درخصوص انتقال آب دریای خزر، غیرکارشناسی و ضد محیط زیست است.

اجازه نمی دهم پروژه های غیرکارشناسی در منطقه اجرا شود. خزر را به ارومیه دیگری تبدیل نکنید. انتقال آب خزر یک پروژه خیالی است.

واکنش تند محمد دامادی نماینده ساری به اظهارات روحانی در سمنان: به جای وعده های استادیومی پای سخن کارشناسان بنشینید.

حسین نیازآذری، نماینده بابل در واکنش به اظهارات امروز روحانی در سمنان مبنی بر انتقال آب خزر:سخنان رییس جمهوری را در سمنان شنیدم. نشست فوق العاده مجمع نمایندگان مازندران در این زمینه تشکیل خواهد شد.

واکنش عبدالله رضیان،نماینده قائم شهر به اظهارات روحانی در سمنان: 

 سلام خدمت همه مردم غیور ایران و استان مازندران

باتوجه به بیان ریاست محترم جمهوری در جمع مردم شاهرود در خصوص انتقال آب خزر اگر چه در همان دقایق اولیه در پاسخ به خبرنگار محترمی عرض کردم عمر رییس جمهور محترم در این خصوص برای انجام چنین پروژهای قد نمی دهد، اما قابل ذکر است که ما و دوستان به دولت گذشته نقد داشتیم که رفتارهای در جمع مردم در سخنرانیها عوام فریبانه بوده و احساسی بوده و لیکن این رفتار تکرار شده و چیزی که هرگز امکان آن وجود ندارد و نه توجیه اقتصادی دارد ونه توجیه زیست محیطی ونه امنیتی بیان آن در آن تریبون هزینه سنگینی دارد.

بهتر آن بود آقای رییس جمهور بجای آنکه چند سد در شمال کشور احداث می کرد تا آب شیرین خدادادی به دریا نریزد و استفاده دو طرفه می شد.

شما مشکل آب شمال کشور را به زمین های حاصلخیز هنوز حل نکردید و دنبال کشاورزی در کویر هستید واین شدنی نخواهد شد.

علی ادیانی -نماینده قائمشهر- هم به جمع نمایندگان معترض به اظهارات حسن روحانی پیوست:

انتقال آب دریای خزر از جهت زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی و اجتماعی خسارتی جبران ناپذیر خواهد داشت.
رئیس جمهور محترم ، خلاف انتظار مردم شمال کشور عمل نکند.

دولتمردان اگر هنری دارند خسارت های وارده بر انتقال آب سرشاخه های استان های کشور به مناطق غیرمرتبط و زیان های وارده درخصوص احداث سدهای فاقد توجیه فنی را برطرف کنند تا کار خبط مجدد انتقال آب دریای خزر ، بر ناکارآمدگی و تصمیم غیر کارشناسانه شان اضافه نشود.

قاسم احمدی لاشکی ، نماینده چالوس و نوشهر با انتشار عکسی در کانال تلگرام‌خود، به سخنان حسن روحانی واکنش نشان داد.

 

کوروش برارپور -کنشگر زیست محیطی اهل کلاردشت- در گفتگویی تلفنی با علی‌اصغر یوسف‌نژاد - عضو هیات رئیسه مجلس، ادعاهای غیرعلمی حسن روحانی - رئیس دولت دوازدهم درخصوص انتقال آب دریای کاسپین به استان سمنان را مداخله در وضعیت تعادلی البرز و کاسپین خواند که در رابطه‌ی اکوسیستمی معناداری با یکدیگر قرار دارند.

دکتر محمود شارع پور، عضو هیات علمی دانشگاه مازندران

جناب آقای رئیس جمهور

دو سال پیش که برای راضی کردن دانش آموزان، دانشجویان، همسایه ها و به طور کلی مردم شهر به شرکت در
انتخابات و رای دادن به دولت تدبیر و امید چالش می کردیم هرگز تصور نمی کردیم که باید روزی بنشینیم و
برای دولتی که امید فراوان به عقلانیت و تدبیر آن بسته بودیم نامه بنویسیم و او را به اندیشه و تدبیر دعوت
کنیم.

سخنرانی اخیر حضرتعالی در زمینه تایید انجام پروژه انتقال آب دریای خزر موجی از نگرانی ها را بین دوستداران محیط زیست و جامعه ایران ایجاد کرده و بار دگر حسرت دولت باظرفیت را در دل ما تازه کرد.

مدتی پیش بود که بیش از 500 نفر از اعضای هیات علمی از دانشگاه های مختلف کشور در راستای مسئولیت
اجتماعی دانشگاه، با ارسال نامه ای به حضرتعالی خواهان توقف این گونه طرح ها شده و تجربه شکست خورده
طرح های انتقال آب در دنیا را یادآور شدند. در این نامه به وضوح ضمن بیان پیامدهای منفی زیست محیطی،
اجتماعی و حتی اقتصادی طرح های انتقال آب بر ضرورت نیاز سنجی دقیق و توجه به جهت گیری های ملی
آمایش سرزمین در این نوع طرح ها تاکید شده و راهکارهای مبتنی بر مدیریت تقاضا پیشنهاد شده بود.

چطور ممکن است نسبت به نگرانی بیش از 500 محقق و اندیشمند در مورد عوارض و پیامدهای انتقال آب دریای خزر بی تفاوت بود؟

چطور ممکن است چشم را بر دغدغه صدها سمن زیست محیطی که اتفاقا همگی از حامیان کمپین انتخاباتی حضرتعالی بودند، فرو بسته و بدون پاسخگویی به افکار عمومی و کنش گران دلسوز جامعه ایرانی دست به چنین کار مخاطره آمیزی زد؟

قدرمسلم چالش برای حل مشکل کم آبی در فلات مرکزی ایران جز وظایف انسانی و اجتماعی تک تک ماست و حضرتعالی به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور حق دارید که از تمام ظرفیت فکری و اجرایی کشور انتظار کمک به حل این مشکل را داشته باشید ولی دکتر روحانی عزیز این کمک باید مبتنی بر تجربه علمی و عقلانی باشد و نباید فراموش کرد که دوره مدیریت عرضه به پایان رسیده و در تمام کشورهای دنیا تاکید بر
مدیریت تقاضاست.

اجرای چنین طرح هایی اغلب به نابودی محیط زیست، فرسایش سرمایه اجتماعی و هدررفت سرمایه های اقتصادی منجر می شود و هیچیک از این پیامدها با تدبیر و امید قرابتی ندارد، دارد؟

آقای رییس جمهوری، شما یک کشور را ناامید کردید

دکتر خدیجه گلین مقدم، مدیر کمپین مخالفان انتقال آب خزر به کویر

ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر حسن روحانی
با سلام و احترام

سفر استانی جنابعالی به سمنان بسیار "بی‌خیر و برکت" برای کشور بوده است.

خبر تایید "انتقال آب خزر به کویر" در سفر حضرتعالی به "زادگاهتان" برای مردم ایران غیر قابل باور و برای مردم شمال ایران غیرقابل پذیرش‌است.

این خبر دردناک و فاجعه‌آفرین شوک عجیبی را به جامعه و مردم شمال ایران وارد کرده است.

این سوال مطرح است که جنابعالی که دولت خود را دولت "تدبیر"و "امید" و "محیط زیستی" عنوان کرده بودید چگونه توانستید به دریاچه خزر که قلب تپنده‌ و نگین محیط‌زیست ایران است خنجر بزنید و ملتی را ناامید کنید؟

آیا حضرتعالی رییس جمهور ایران هستید یا "فقط" رئیس جمهور "سمنان"؟

می‌خواهید با آب اندک و شور یک دریاچه‌‌ی بی دست و پا، چه‌ کار مهمی در کویر شور سمنان انجام بدهید که همه را ناامید کرده‌اید!؟

خود بهتر می‌دانید که خزر آبی ندارد تا منتقل شود. نکند دلتان را به ولگای روسیه خوش کرده‌اید؟ دشمن مخوفی که همواره در پی "فریب" ایران بوده تا بتواند "امتیاز" بگیرد. (بحث کنوانسیون خزر بماند برای بعد) می‌خواهید صنایع "آب‌بَر" احداث کنید؟ بروید در کنار دریاهای جنوب. می‌خواهید کشاورزی راه بیندازید؟ بروید شمال ایران. می‌خواهید سمنان را پایتخت سیاسی کشور بکنید؟ که چه بشود و چگونه؟

آیا مردم استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و حتی اردبیل که بیش از ده میلیون نفر هستند به اندازه نیم‌ میلیون مردمِ استان سمنان برایتان ارزشمند نبودند که می‌خواهید یک دریا و میلیونها نفر جمعیت و میلیاردها تن خاک طلایی، میلیاردها درخت هیرکانی و به طور کلی زیست‌بوم خزر و اطراف آن را قربانی آنان کنید؟ مگر خون "شما سمنانی‌ها" از خون مردم مظلومِ شمال ایران رنگین‌تر است که در چهار دوره ریاست جمهوری دست از سر کاسپین بر نمی‌دارید؟

ما کشور را به راحتی حفظ نکردیم که بخواهید به راحتی آن را به خطر بیندازید. شما که خود تمام سال‌ها در امنیت ملی کشور بوده‌اید و هستید، دیگر چرا؟ چگونه از کنار فریاد مطالبه‌گرانه‌ی به حق میلیون‌ها ایرانی از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب مبنی بر عدم انتقال آب خزر به کویر گذشتید و "ضد ‌محیط‌زیست‌ترین" و "فاجعه‌بارترین" طرح کشور را به نام خود در تاریخ ثبت کردید؟

مگر نمی‌دانید شمال ایران تنها گذرگاه شادی‌آفرین همه ایرانیان است؟ مگر نمی‌دانید کویرِ سمنان با آب اندکِ خزر آباد نمی‌شود؟ چرا می‌خواهید کویرِ سمنان را برای مردم شمال به ارمغان بیاورید؟ مگر مردم شمال ایران چه گناهی کردند که باید جورِ ستمِ سوء‌مدیریتِ آب در سمنان را بکشند؟ مگر مردم شمال ایران چه گناهی کرده‌اند که باید این همه دشمنی‌های آشکار با محیط‌زیست را تحمل کنند،‌ کاری نکنید که اسیر خشم ببرهای مازندران و گلستان و شیران گیلان شوید. در کشور سوئیس اگر بخواهند یک مهاجر را در کشورشان مقیم کنند، رفراندوم برگزار می‌کنند. آنگاه چگونه ممکن است وقتی که می‌خواهید آب یک دریاچه‌ی محصور در خشکی‌ها را به کویر انتقال بدهید رفراندومی برگزار نمی‌کنید که هیچ، حتی یک مشورت هم نمی‌کنید.

همین بود حقوق شهروندی که آز آن می‌گفتید؟ این چه نوع حکمرانی است که در پیش گرفتید؟ بدانید که جنابعالی با تایید انتقال آب خزر به کویر، مردم مظلوم شمال ایران را خلع سلاح کرده‌اید. اما این را هم بدانید که نمایندگان مردم در مجلس ساکت نخواهند نشست و نخواهند گذاشت که چنین طرح "ننگین و غیرکارشناسی" شروع به سرانجام برسد.
بی‌تردید از این به بعد هر اتفاق بدی در خصوص انتقال آب خزر به کویر رخ دهد، به نام جنابعالی تمام خواهد شد.

همچنین اگر حرفتان را پس نگیرید و در آینده فجایع زیست‌محیطی رخ بدهد از نام حضرتعالی در صدر صفحات تاریخ به بدی یاد خواهد شد. بی‌گمان فردای تاریخ در خصوص شما خواهد نوشت.

رییس‌جمهوری که قرار بود رئیس‌جمهور همه‌ی ایران باشد، اما فقط رئیس جمهور سمنان شد.

 به هر روی نکته‌ای که کمتر در طرح انتقال آب مازندران به سمنان به آن پرداخته شده، این است که چندین کشور در دریای کاسپین سهم دارند و هر گونه بهره‌برداری باید مورد موافقت همه کشورها باشد.

انتقال آب دریای خزر طبعا توازن آب این دریا را برهم می زند و تاثیر منفی زیادی برجا خواهد گذاشت . بهتر است بعد از بحث این انتقال که از زمان احمدی نژاد (رئیس جمهور قبلی اهل سمنان ) آغاز شد و حال توسط آقای روحانی دیگر رئیس جمهور اهل سمنان ، ؟! مطرح می شود درجای خود قابل بحث و بررسی است .

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
تازه از لحاظ رژیم حقوقی دریای خزر با توجه به قراردادهایی که با کشورهای حاشیه دریای خزر داریم حتما این مورد مسئله ساز خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
انتقال آب دریا خزر با اکوسیستم مازندران سازگاری ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
این خبر دردناک و فاجعه‌آفرین شوک عجیبی را به جامعه و مردم شمال ایران وارد کرده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
بهتر آن بود آقای رییس جمهور بجای آنکه چند سد در شمال کشور احداث می کرد تا آب شیرین خدادادی به دریا نریزد و استفاده دو طرفه می شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
سخنان رییس جمهور درخصوص انتقال آب دریای خزر، غیرکارشناسی و ضد محیط زیست است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
به جای وعده های استادیومی پای سخن کارشناسان بنشینید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
آقای روحانی از حسن نیت مردم مازندران......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
"انتقال آب خزر به کویر" در سفر حضرتعالی به "زادگاهتان" برای مردم ایران غیر قابل باور و برای مردم شمال ایران غیرقابل پذیرش‌است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
وحدت مازندرانی ها در این مسئله ستودنی ست امیدوارم در مورد منطقه ازاد هم به تعامل برسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
انتقال آب خزر یک پروژه خیالی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
واقعا می‌خواهید با آب اندک و شور یک دریاچه‌‌ی بی دست و پا، چه‌ کار مهمی در کویر شور سمنان انجام بدهید که همه را ناامید کرده‌اید!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
چه تضمینی وجود دارد اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاده برای دریای خزر بوجود نیامده و اقلیم مازندران دستخوش تغییرات نگردد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
"انتقال آب خزر به کویر" در سفر حضرتعالی به "زادگاهتان" برای مردم ایران غیر قابل باور و برای مردم شمال ایران غیرقابل پذیرش‌است.
قدرت باقری قلعه سری
|
-
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
خدا رو شکر برای اولین بار به چشم دیدیم همصدایی نمایندگان مازندران بابت انتقال اب مازندران به سمنان
امیدواریم همیشه برای مازندران یک صدا وهمدل باقی بمانند تشکر وبسیار عالی از مدیر سایت بی نهایت سپاسگزارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
خوشحالم مازندرانی ها در این زمینه اتفاق نظر دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
دریا یک نعمت خدادادی به مازندران است بی جهت این نعمت را از ما نگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
مازندران -با دریا بهشت ایرانه - بهشتمونو ب کسی نمیدیم حتی ب قیمت جانمون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
بحث این انتقال که از زمان احمدی نژاد (رئیس جمهور قبلی اهل سمنان ) آغاز شد و حال توسط آقای روحانی دیگر رئیس جمهور اهل سمنان ، ؟! مطرح می شود درجای خود قابل بحث و بررسی است ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
خشک شدن دریاچه ارومیه در کتب درسی استرالیا مثالی برای تشریح موضوع انتقال آب و پیامدهای زیان‌بار آن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
چگونه ممکن است وقتی که می‌خواهید آب یک دریاچه‌ی محصور در خشکی‌ها را به کویر انتقال بدهید رفراندومی برگزار نمی‌کنید که هیچ، حتی یک مشورت هم نمی‌کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
زیاد توجه نکنید این .. زیاد ... میبافد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
امروزه انتقال آب بین‌حوزه‌ای در دنیا به دلیل آسیب‌رسانی به اکوسیستم در مبدأ و مقصد منسوخ شده است. خزر فقط یک دریاچه است. حجم آب آن مشخص، آلودگی آن رو به افزایش و آب این دریاچه نیز در حال پسروی است. در اطراف خزر میلیونها انسان و حیوان و گیاه زندگی می‌کنند که به طور مستقیم و غیر مستقیم به آب آن وابسته هستند. به علاوه شمال کشور پایگاه مهم کشاورزی است. با این حال هر ساله میلیونها گردشگری داخلی و خارجی از این منطقه زیبا بازدید می‌کنند. از طرفی آب خزر دارای قدرت پاسخگویی محدودی است. این آب حتی پاسخگوی استان‌های اطراف خود نیز نیست چه رسد به اینکه به نقاط دیگر منتقل شود. یقیناً انتقال آب خزر به کویر منجر به فاجعهٔ زیست محیطی در سطح ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
کارشناسان محیط زیست باید مشکلاتی که در مسیر انتقال لوله از منطقه مازندران به سمنان و همچنین شیرین سازی آب و غیره را مورد بررسی قرار دهند و بعلاوه خسارت‌های احتمالی نیز در نظرگرفته شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
موضوع اصلا انتقال اب خزر نیست..چون کاملا مشخصه که مخالفت میشه..موضوع مهمتر سد ساریه..ک میخوان روی رودخونه تجن بزن..اگر این کار انجام بشه شاهرگ اصلی(همون رودخونه تجن ) مازندران از دست میره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
مسئله آب رسانی نیست. مسئله ساخت کانال های پت و پهن چند صد کیلومتری و از بین بردن تریلون ها تومان از بیت الماله.
این طرح اگه واسه مردم آب نداره واسه عده ای اینون داره اونم نون دو رو خاشخاش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
امروز ما نمایندگان سه استان را همراه خود داریم . بزرگان و استادان و دانشمندان بزرگ حوزه محیط زیست و آب و خاک و جغرافیا را داریم ... اگر صبورتر باشید شاید بتوانیم همراهان دیگری را هم پیدا کنیم‌.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
کارشناسان محیط زیست باید مشکلاتی که در مسیر انتقال لوله از منطقه مازندران به سمنان و همچنین شیرین سازی آب و غیره را مورد بررسی قرار دهند و بعلاوه خسارت‌های احتمالی نیز در نظرگرفته شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
روحانی این ماه ها خیلی تلاش می کند تا شبیه احمدی نژاد شود، ما با پدیده ای روبه رو هستیم که به دوربین نگاه می کند و دروغ می گوید، سخنان پوپولیستی و غیرکارشناسی بیان می کند، خودرای و غیرقابل تحمل شده و در کابینه برای خود مشایی و بقایی تراشیده است!(واعظی و نوبخت).
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
علی اصغر یوسف نژاد:طرح انتقال آب دریای خزر به مثابه تحریک مردم شمال است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مشکل با کمپین و امثالهم حل نمی شود.

راه نجات میهن انتخاب آگاهانه مجلس ایران نگر و ملی
در مقابل وضعیت بخشی نگر و فرصت طلبانه فعلی است.

زیست بوم ایران کارش از کمپین تلگرامی گذشته
بجای شعار دادن مجازی حرکت واقعی عملی بکنیم دوستان.

اما برای احترام جمع و اعلام نظر مخالف با این تصمیم اشتباه بنده هم امضا می کنم.

بهزاد کاظمی
فعال مدنی و سیاسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
آب خزر دارای قدرت پاسخگویی محدودی است. این آب حتی پاسخگوی استان‌های اطراف خود نیز نیست چه رسد به اینکه به نقاط دیگر منتقل شود. یقیناً انتقال آب خزر به کویر منجر به فاجعهٔ زیست محیطی در سطح ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اینا مردمو چی فرض کردن....که....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
موضوع اصلا انتقال اب خزر نیست..چون کاملا مشخصه که مخالفت میشه..موضوع مهمتر سد ساریه..ک میخوان روی رودخونه تجن بزن..اگر این کار انجام بشه شاهرگ اصلی(همون رودخونه تجن ) مازندران از دست میره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
این طرح اگه واسه مردم آب نداره واسه عده ای اینون داره اونم نون دو رو خاشخاش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اینا اینکاره نیستن اگه بودن وضع مملکت این نبود...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
کارشناسان محیط زیست باید مشکلاتی که در مسیر انتقال لوله از منطقه مازندران به سمنان و همچنین شیرین سازی آب و غیره را مورد بررسی قرار دهند و بعلاوه خسارت‌های احتمالی نیز در نظرگرفته شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
علی اصغر یوسف نژاد:طرح انتقال آب دریای خزر به مثابه تحریک مردم شمال است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
راه نجات میهن انتخاب آگاهانه مجلس ایران نگر و ملی
در مقابل وضعیت بخشی نگر و فرصت طلبانه فعلی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ی ذره فکر هم بد نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
انتقال آب دریای خزر توازن آب این دریا را برهم می زند و تاثیر منفی زیادی برجا خواهد گذاشت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
این دولت.. ندارد چون به عواقب آینده وتوجه به حقوق مردم سه استان شمالی کشور به خصوص کشورهای همسایه مان را که عاقبت بدی در آینده بدست می آید را نکرده ودیاجه خزر را می خواهد همانند دریاچه ارومیه ببیند وهمچنین بی اعتبارکردن مراته جنگلهای مازندران وزیست محیطی استان وعا قبت تلخی را در این باره بجای خواهد گذاشت .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار