معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: به هیچ‌وجه کنسرت‌های موسیقی در استان اردبیل از تب و تاب نیفتاده بلکه با انسجام بیشتر می‌خواهیم کار را به پیش ببریم.
کد خبر: ۶۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 29 July 2015

مهدی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: هفته آخر مرداد ماه قرار است جشنواره موسیقی بین آموزشگاهی به صورت غیررقابتی برگزار شود که امیدواریم در این جشنواره ظرفیت آموزشگا‌ه‌های موسیقی بیشتر مورد محک و ارزیابی قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه ما به صورت کارگاهی به دور از فضای جشنواره‌های رقابتی سعی داریم تا این حوزه مورد حمایت و تقویت قرار گیرد، افزود: علاقه‌مند هستیم بین آموزشگاه‌های مختلف موسیقی و با مسئولیت انجمن موسیقی استان فضای خوب و مطلوب موسیقی را در استان تقویت کنیم تا با خارج شدن از شکل آماتور به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه نمی‌توان به سرعت در این عرصه نتیجه گرفت یا ثمربخشی کار را مشاهده کرد، گفت: ما در فضای جدید فعالیت‌های موسیقی بر اساس آیین‌نامه داخلی وزارتخانه عمل می‌کنیم و هدفمان این است که موسیقی متنوع کشورمان از پاپ گرفته تا اصیل مورد حمایت قرار گیرد.

حمیدی عنوان کرد: اینکه جوانان بسیاری به سمت موسیقی پاپ گرایش دارند، غیرقابل انکار است اما اینکه باید موسیقی بومی، سنتی و محلی را نیز تقویت کنیم، به آن باور داریم و یقین‌مان بر این است که این نوع موسیقی نیز مشتریان خاص خود را دارد.

این مسئول با بیان اینکه به هیچ‌وجه کنسرت‌های موسیقی در این استان از تب و تاب نیفتاده بلکه با انسجام بیشتر می‌خواهیم کار را به پیش ببریم، ادامه داد: ما در انجمن موسیقی به هیچ عنوان دخالت مستقیم نداریم اما یقین داریم که در بحث نظارت‌ها و سازماندهی فعالیت‌ها در این حوزه باید در حد وسع و توان کارهای پشتیبانی را انجام دهیم.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پاسخ به سئوالی درباره طولانی شدن زمان تصدی رئیس انجمن موسیقی استان یادآور شد: قطعاً بر اساس آیین‌نامه‌ها و مقررات انتخابات رئیس انجمن مشخص می‌شود و حکم رئیس انجمن استان نیز قبل از فعالیت‌های ما بوده و در حال حاضر نیز انجمن موسیقی فعالیت‌های مثبت و رو به جلویی را دارد.

حمیدی در پایان تصریح کرد:‌ همچنان بر این باورم که باید کارهای اجرایی را به این انجمن‌ها بسپاریم تا آنها متولی انجام امور شوند تا برخی از ضعف‌ها و نارسایی‌هایی که در حوزه اعتباری و مالی و جود دارد به سرعت برطرف شده و امکان بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت و توانمندی به وجود آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار